تولیت آستان قدس رضوی:

تحقق «مردم‌سالاری دینی» از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «مروی» در پیامی فرارسیدن ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۰۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ - 10February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی فرارسیدن ۲۲ بهمن را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شکرگزاریم که به برکت خون شهیدان عزیز، غیرت و پایمردی مردم بزرگوار و هدایت مدبرانه و داهیانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی، طلیعه چهل‌و‌سومین بهار انقلاب را جشن می‌گیریم.

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که حاصل سال‌ها مبارزات مردمی با نقش‌آفرینی برجسته چهره‌ها و شخصیت‌های دینی و مذهبی در کشور ما بوده، امروز به عنوان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین انقلاب‌های مردمی در سطح جهان شناخته می‌شود و به لطف الهی همچنان در حال طی کردن مسیر رشد و تعالی خود است.

«تحقق مردم‌سالاری دینی» و «مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود» دو شاخصه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی ما بوده که از آن، الگویی در سطح جهانی ساخته و ثابت کرده است که می‌توان در پرتو تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام، حکومتی دینی و مردمی برپا کرد و حقانیت آن را به اثبات رساند.

ایستادگی در برابر ظلم و بیداد و سرخم نکردن در مقابل استبداد و استکبار جهانی، دیگر ویژگی مهمی انقلاب اسلامی ما بوده که سبب شده ایران اسلامی، جای خود را در میان ملت‌های مظلوم و ستمدیده پیدا کند و آزادی‌خواهان جهان مصداقی از حکومت‌داری مطلوب و آرمانی خود را در آن نظاره کنند. این همان دلیلی است که سبب شده امروز، ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان مخاطبانی داشته باشند و ستمدیدگان به دنبال الگوبرداری از انقلاب مردمی و دینی ما باشند.

اکنون که ۴۳ سال از این انقلاب باشکوه را پشت سر گذاشته‌ایم، خداوند را شاکریم با وجود همه دشمنی‌های اسکتبار برای لطمه زدن به آن، اما این درخت تنومند همچنان پابرجاست و قوی‌تر از همیشه ایستاده است که مهم‌ترین دلیل آن، استقامت و ایستادگی مردم عزیز است که صاحبان اصلی انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.

در ادامه این راه روشن، بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است را چراغ راه قرار می‌دهیم و همه در کنار هم، تلاش خواهیم کرد روزبه‌روز بر ابهت و اقتدار ایرانی اسلامی بیافزایم، از سویی بنا به فرمایش گهربار مقام معظم رهبری جهاد تبیین را وظیفه تمامی دوستداران استقلال، آزادی و عزت کشور می‌دانیم و بر این باوریم که تحقق این مهم، موجب آشکارسازی حقیقت، خروج از فضای غبارآلود، تنویر افکار عمومی و شکست توطئه دشمن در تحریف حقیقت است اگرچه بدون شک در این راه مسئولیت مسئولان بیش از مردم است و باید همه توان خود را برای عزت و سربلندی کشور و رفاه و آرامش مردم فراهم سازند.

با این همراهی و همدلی، ایران اسلامی مسیر روشن پیش‌رو با قدرتی مضاعف خواهد پیمود تا آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست، را محقق کند.

از کنار مضجع شریف رضوی، که بزرگترین نعمت و دارایی کشور ما است و برکت وجودش را در همه دوران‌ها از جمله دوران مبارزات انقلاب اسلامی به‌وضوح دیده‌ایم، طلیعه چهل‌وسومین فجر انقلاب را رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و همه مردم عزیز کشورمان تبریک می‌گویم و از همه مردم عزیز ایران اسلامی دعوت می‌کنیم در مراسم‌ گرامیداشت ۲۲ بهمن با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی شرکت نموده و عشق به انقلاب، همبستگی ملی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان بکشند.

از حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) نیز مدد می‌خواهیم که در ادامه راه انقلاب، همچنان سایه پرمهرشان بر سرما باشد، ان‌شاالله.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها