برگزاری اردو‌های جهادی قرآنی و پزشکی نخبگان شاهد و ایثارگر در هرمزگان و سیستان و بلوچستان

اردو‌های جهادی قرآنی و پزشکی نخبگان شاهد و ایثارگر تحت عنوان «کاروان قرآنی و سلامت انقلاب» با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ - 03February 2022

برگزاری اردو‌های جهادی قرآنی و پزشکی نخبگان شاهد و ایثارگر در هرمزگان و سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اردو‌های جهادی قرآنی و پزشکی نخبگان شاهد و ایثارگر تحت عنوان «کاروان قرآنی و سلامت انقلاب» با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از دیگر مسئولان کشوری و لشکری، نخبگان ایثارگر، مدیران استانی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از روز ۱۲ بهمن ماه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن خیرمقدم از تلاش و زحمات اعضای اردو‌های جهادی پزشکی و قرآنی نخبگان شاهد و ایثارگر تقدیر و تشکر کرد و گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بسیار تأثیرگذار این اردو‌های جهادی ارائه کرد.

مهری با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مرکز استفاده از ظرفیت ایثارگران برای کمک به آحاد مردم است، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار توسط گروه‌های جهادی یک کار بسیار ارزشمند و در نوع خود بی‌نظیر است و «ایثار» که مهم‌ترین رکن و اساس جامعه اسلامی است، در اقدامات جهادگرانه زمینه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی اقدامات جهادی را به‌مثابه محقق کردن آرمان‌های شهیدان در عرصه ایثارگری دانست و اظهار داشت: گروه‌های جهادی نخبگان شاهد و ایثارگر حقیقتاً کمک‌های بزرگی را به محرومان و آسیب‌دیدگان ارائه و در رفع محرومیت‌زدایی موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: هیچ خدمتی بالاتر و باارزش‌تر از کمک‌رسانی به محرومان نیست و افرادی که در این راستا بدون هیچ‌گونه چشمداشتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، علاوه بر اینکه پا در رکاب ولایت و مهیا برای خدمت به نظام و جامعه اسلامی هستند، اجر دنیوی و اخروی آنان در نزد پروردگار محفوظ است.

مهری در ادامه عنوان کرد: در حوزه پزشکی و سلامت در مرکز دانش‌پژوهان در خدمت بیش از ۱۶۰۰ نفر از عزیزان جامعه ایثارگری هستیم که ظرفیت بزرگ و قابل توجهی است و می‌توان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه ایثار پزشکان و پرستاران مدافع سلامت در مبارزه با کرونا دید مردم را نسبت به پزشک و جامعه پرستاری و درمانی تغییر داده، تصریح کرد: امروز پزشک از ارزش مضاعف، احترام ویژه و جایگاه مقدسی نزد عموم برخوردار است و مردم بیش از پیش قدر ایشان را می‌دانند.

مهری با بیان اینکه نام پرستار و پزشک احساس آرامش به مردم منتقل می‌کند، عنوان کرد: اگر این پزشک و پرستار فرزند یا همسر شهید یا جانباز باشد، احساس آرامش بیمار چندین برابر می‌شود، لذا حضور این عزیزان گنجینه است که اگر آن را درک کردیم و شکرگزار بودیم، حتماً در این راه موفق خواهیم بود.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، افزود: فعالیت این مرکز فراهم‌کننده شرایط ویژه‌ای است تا ضمن حفظ وحـدت رویه در توجه به نخبگان جامعه ایثارگری زمینه‌ساز بهره‌وری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه آنان در سازماندهی فراگیر سایر نیرو‌های شاهد و ایثارگر برای ورود به عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی کشور شود.

نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر با توجه به آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان هرمزگان با اجرای محافل قرآنی به ترویج مفاهیم قرآن کریم و فرهنگی غنی ایثار و شهادت پرداختند.

همچنین محفل قرانی باشکوهی نیز با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در روز ۱۲ بهمن بر روی عرشه ناو جماران برگزار شد و از خانواده‌های معظم شهدای نیروی دریایی تجلیل به عمل آمد. همچنین نخبگان قرآنی به تلاوت قرآن مجید و ارائه آثار قرآنی خود پرداختند.

نخبگان پزشکی شاهد و ایثارگر با عنایت به محرومیت ساکنین منطقه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، تخصص زنان و زایمان و روانشناسی، خدمات پزشکی و پیراپزشکی به افراد نیازمند و مقیم در استان‌های مذکور ارائه کردند.

در پایان هر یک از اعضای کارگروه‌ها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های اردو‌های جهادی در طول سال جاری ارائه کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار