مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دهه فجر فرصتی برای گفتمان سازی جهاد امیدآفرینی در جامعه است

حجت الاسلام «شریف تبار» گفت: دهه فجر فرصتی برای ارائه دستاورد‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برای تبیین گفتمان امید در جامعه است.
کد خبر: ۵۰۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 31January 2022

دهه فجر فرصتی برای گفتمان سازی جهاد امیدآفرینی در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدمهدی شریف‌تبار» مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران ادارات این نهاد که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: انسان مبارز  همیشه آشنا به نقشه‌های استکبار و تغییر رویکرد‌هایی که در مسایل استبداد و استعمار جهانی به وجود آمده است.

وی افزود: زمانی تاریخ کشور‌ها با این موضوع که این کشور‌ها مستعمره چه کشوری هستند و تحت فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش‌های آن کشور‌ها عجین شده بود و امروز دوران استبداد کهنه گذشت و جهان دچار استبداد نو و جدیدی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان داشت: استبداد امروز در حوزه اطلاعاتی است که در دنیا فراگیر شده و با سیطره جهان فضای مجازی، در واقع در دوران استبداد جدید و اطلاعاتی به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: این نوع مدل جدیدی از استبداد در صدد تغییر رویکرد‌های شناختی جوامع اسلامی و این همان جنگ‌های ترکیبی ادراکی و روایی است که شناخت بشریت را مورد هجمه قرار داده و به دنبال آن است که ما را دچار یک سری خطا‌های شناختی و ادارکی کند و نتوانیم آنچه که جزو سرمایه‌های اجتماعی یک ملت محسوب می‌شود، دفاع کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد امید آفرینی، خاطر نشان کرد: دهه فجر فرصتی برای ارائه دستاورد‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برای تبیین گفتمان امید در جامعه است.

وی ادامه داد: وقتی که ما سرمایه‌های خودمان را فراموش کنیم و در آن قصه، خلق سرمایه اجتماعی که با نهضت امام ایجاد شد را نیز فراموش کنیم و حافظه تاریخی ما محو شود و پاک و ضعیف شود در شناخت اسلام و تحلیل شرایط منطقه دچار مشکل خواهیم شد.

حجت الاسلام شریف‌تبار بیان داشت: امام بزرگوار دو کار بی‌سابقه را در کشور ما انجام داد، یکی براندازی و از بین بردن نظام سلطنت موروثی و نکته دوم جایگزینی نظامی مبتنی بر اسلام که در راس آن نظام هم ولایت مطلقه فقیه است و این مدلی بود که از صدر اسلام آرزوی ائمه معصومین بود تا یک کشور و نظامی پرچمدار و دایه دار انچه که مسیر انبیا الهی بوده را به انجام برساند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی مازندران در پایان به برنامه‌های دهه فجر در کمیته‌های انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دینی و همچنین کمیته قرآن اشاره و بر لزوم برگزاری همه برنامه‌ها در این دهه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها