رییس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی:

مساجد در دهه فجر به جهاد تبیین ورود کنند

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی مسجد را هسته اصلی مقاومت و محل تجمع مردم می‌دانند، گفت: تلاش کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی باید بر گفتمان‌سازی و تبیین دستاورد‌های انقلاب متمرکز باشد.
کد خبر: ۵۰۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 30January 2022

مسجد هسته مقاومت است/ مساجد در دهه فجر به جهاد تبیین ورود کنندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن) در نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی همواره به مساجد نگاه ویژه‌ای داشته‌اند، به گونه‌ای که در سال ۹۵ در دیدار با ائمه جماعات مساجد استان تهران فرمودند از افتخارات من این بوده است که سال‌ها امام جماعت بودم و این لازم است که در مشخصات افراد به این موضوع اشاره شود.

رییس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم بهره گیری از شیوه نبی مکرم اسلام (ص) در بهره گیری از ظرفیت مساجد تاکید و اظهار کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که اسلام، مسجد را مکانی برای تجمعات عبادی مردم قرار داده یا مسجد محل تجمع مردم است و در آن عبادت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام ارزانی با تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری که مسجد هسته اصلی مقاومت و محل تجمع مردم است، تاکید کرد: علاوه بر عبادت در این مکان مقدس، ضرورت دارد که تبیین و روشنگری مردم نیز در مسجد مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از شهدای دفاع مقدس از مساجد برخاستند، ابراز کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این افتخار بزرگی برای انقلاب اسلامی است و در حال حاضر مساجد باید برای جذب جوانان تلاش و معنویت و عرفان اسلامی را در این پایگاه‌های مقدس تبیین کنند چراکه انقلاب با مسجد و در دل مسجد شکل گرفته است.

رئیس ستاد فهمای کشور با بیان اینکه استمرار انقلاب در دهه اول انقلاب با مسجد بود و در دهه‌های بعدی نیز باید با محوریت مسجد استمرار یابد، ابراز کرد: اگر ما کارکرد مسجد را که در اسلام به آن تاکید شده است، تقویت کنیم، اتفاقات بسیار بزرگ و مبارکی خواهد افتاد.

وی بر لزوم جهاد تبیین برای تبیین دستاورد‌های انقلاب تاکید و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مردمی سرمایه عظیمی است و تلاش کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نیز باید گفتمان سازی و تبیین دستاورد‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه با اشاره به همزمانی دهه فجر با ایام ماه رجب المرجب، گفت: همزمانی این ایام را باید به فال نیک گرفت و در این فرصت برای تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی تلاش کنیم و بیشتر فعالیت‌هایی که از سوی دستگاه‌ها در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد، باید متمرکز بر موضوع گفتمان سازی در داخل و خارج از کشور باشد.

وی ایجاد تحول در برنامه‌های کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی و استمرار آن در طول سال را موضوع مهمی دانست و تاکید کرد: تشویق و ترغیب مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ارایه گزارش فعالیت‌های دستگاه‌ها در طول سال پیشنهادات و انتقادات راهکاری مناسب برای تقویت برنامه‌های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار