چند روز پس از کناره‌گیری «سعد الحریری»؛

«بهاء الحریری» از مشارکت خود در انتخابات پارلمانی لبنان خبر داد

«بهاء الحریری» چند روز پس از اعلام کناره‌گیری برادرش «سعد الحریری» از فعالیت‌های سیاسی، گفت که در انتخابات پارلمانی آتی لبنان شرکت می‌کند.
کد خبر: ۵۰۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ - 29January 2022

«بهاء الحریری» از مشارکت خود در انتخابات پارلمانی لبنان خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از «لبنان ۲۴»، «بهاء الحریری» برادر «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات پارلمانی آتی در این کشور شرکت کند. این درحالی است که چندی پیش «سعد الحریری» از عرصه سیاسی کناره‌گیری کرده بود.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر سابق، پس از یک سِری شکست‌های مالی و سیاسی در سال‌های اخیر، فعالیت‌های سیاسی خود را «تعلیق» کرد. برخی این استعفا را یک ضربه به انتخابات پارلمانی لبنان می‌دانند و اینگونه تفسیر کردند حال که لبنان در یکی از بدترین فروپاشی‌های اقتصادی در تاریخ معاصر به سر می‌برد، حریری که از سوی عربستان حمایت می‌شد، اعتراف کرد که در جلوگیری از سقوط لبنان به سمت یک فروپاشی اقتصادی ویرانگر شکست خورده است.

این دیدگاه هم وجود دارد که این اقدام حریری به معنای بایکوت انتخابات از سوی سُنی‌هاست و احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد. این حرکت تنش‌های فرقه‌ای را شعله‌ورتر می‌کند.

بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ ماه مِی سال جاری میلادی (۲۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ ه.ش) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها