نماینده ولی فقیه در مازندران:

جشن‌های دهه مبارک فجر مردمی برگزار شود/ حمایت ملت ایران از مردم مظلوم یمن

«محمدی لائینی» گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند است و باید در حفظ آن بکوشیم و جشن‌های این دهه را مردمی برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۰۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ - 28January 2022

جشن‌های دهه مبارک فجر مردمی برگزار شود/ حمایت ملت ایران از مردم مظلوم یمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان تقوا را مقدمه عمل صالح و شرط لازم دانست و اظهار داشت: تقوا بازدانده از کار حرام و نادرست است.

وی با گرامیداشت ولادت امام محمدباقر (ع) و تبریک ماه رجب افزود: اگر ظاهر انسان از باطنش بهتر باشد روز قیامت میزان و ترازوی عملش سبک می‌شود و باید کاری کنیم باطن از ظاهر بهتر باشد و از ریا و نفاق دوری کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رجب، خواندن ادعیه این ماه را توصیه کرد و با بیان اینکه لیله الرغائب اولین جمعه این ماه است، گفت: این شب بخشش‌های خداوند فراوان است و باید در گرفتن جوایز و عطیه‌ها سبقت بگیریم.

امام جمعه ساری ادامه داد: فناوری فضایی شاخصه بسیار مهم در پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود و ایران اسلامی در منطقه رتبه اول و در دنیا نیز رتبه یازدهم را دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تالاب‌ها نقش مهمی در زیست محیط دارند و باید حفظ شوند، عنوان کرذ: ایران از نظر تنوع تالابی بسیار غنی است و از ۴۲ نوع تالاب دنیا ۴۱ نوع را در ایران داریم و باید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در حفظ تالاب‌ها ضعیف هستیم و مشکلاتی داریم، گفت: برخی از سوءاستفاده کنندگان با خشک کردن تالاب‌ها اقدام به تصاحب آن می‌کنند و اجرای پروژه‌های کارشناسی نشده نیز خشکی تالاب را در پی دارد و باید مواظبت و حفاظت شوند.

امام جمعه ساری از برگزاری کنگره راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه و کنگره آیت الله کوهستانی در سال آینده خبر داد و با اشاره به دیدار با بعضی از مراجع افزود: در این زمینه جلسات خوبی در قم برگزار شد.

وی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ از ورزشکاران و مردم تشکر کرد و گفت: آیت الله گرائیلی از افتخارات استان بود و سرمایه‌ای را از دست دادیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر خداوند بزرگترین نعمت‌ها را به ما عنایت کرده است، عنوان کرد: پیروزی انقلاب، شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، احیای امر اهل بیت (ع) و هر چه در این ۴۲ سال خوبی است از انقلاب و همت مسئولین جهادی است و ضعف‌ها و مشکلات از کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها و سواستفاده برخی‌هاست.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انقلاب نعمت بزرگ خداوند است که باید در حفظ آن بکوشیم و جشن‌های این دهه را مردمی برگزار کنیم، نسبت به آذین‌بندی سر درب منازل و مغازه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: همچنین شهرداری و ارگان‌ها وظیفه خود را انجام دهند و باید در برگزاری این جشن ملی توجه کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ۵ تحول پایان دادن به انحطاط و تحقیر، تبدیل رژیم سلطنت استبدادی به حکومت مردمی و مردم سالاری دینی، میدان‌داری جوانان، روحیه و باور ما می‌توانیبم و اتکا به توانایی داخلی به برکت تحریم از جمله دستاورد‌ها و تحولات بزرگ انقلاب اسلامی است.

محمدی لائینی با اشاره به جنایت علیه مردم مظلوم یمن گفت: طی روز‌های اخیر با قطع اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی اقدام به بمباران شدید شهر‌ها و مردم بی‌پناه یمن شده است و همه ما از مردم بی‌پناه و مظلوم یمن حمایت می‌کنیم و با صدای رسا اعلام می‌کنیم ملت ایران برای همیشه از مظلوان جهان در برابر استکبار جهانی و بخصوص مردم بی‌پناه یمن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار