فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

خدمت‌رسانی جزئی از بینش‌ها و باور‌های ما است

سردار «پورشمسی» گفت: فرهنگ ما بینش و باور‌های ما فرهنگ امام حسینی و شهادت بوده و بینش‌ها و باور‌های ما خدمت‌رسانی است.
کد خبر: ۵۰۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ - 24January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد عصر امروز در مراسم دیدار نمایندگان جامعه ستایشگری استان با آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که در مجموعه و منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که امام حسین (ع‌) در حسینیه‌ها و تکیه‌ها و هیئت‌های عزاداری مایه افتخار ما هستند. امروز به هر آنچه که تمام کفررانی‌های دنیا برای آن مبنا قرار داده‌اند و با آن کار می‌کنند را نگاه کنیم یک مبنای تفکری دارند.

وی ادامه داد: آنچه که وجه تمایز انسان از سایر مخلوقات خداست قدرت تفکر است که خداوند آن را به انسان عنایت کرده تا بتواند فکر کند و دنیای خود و آخرت خود را رقم بزند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به مباحث شهید مطهری‌ افزود: ایشان موضوع تحلیلی بسیار خوبی را دارند و می‌فرمایند تفکر بالاترین ساحتی است که خداوند عالم به یک انسان داده است. اگر از ساحت تفکر و تعقل که روایت داریم یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است فروکاست‌ی معنا بدهیم می‌رسیم به واژه متعالی فرهنگ.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تعریف از واژه فرهنگ در فرهنگستان لغت و تحقیقات مختلف داریم تصریح کرد: دیدیم که تفکر نوع نگاه انسان به عالم و آدم است و اگر از ساحت تفکر فروکاست معنایی بدهیم به واژه فرهنگ می‌رسیم که فرهنگ یعنی بینش‌ها و باور‌هایی که روی یک ملت وجود دارد.

سردار پورشمسی ابراز داشت: اگر از واژه فرهنگ هم فروکاست معنایی بدهیم به واژه تمدن می‌رسیم. تمدن مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و ابزار‌هایی برای بینش‌ها هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایشان به زیبایی تعبیر می‌کنند، اگر لایه تمدن را واکاوی کنیم و به زیرلایه تمدن نگاه کنیم به سبک زندگی می‌رسیم که یک مسیر متعالی برای انسان وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه خداوند تفکر ما را تفکر وحدانیت و تفکر الهی و دینی قرار داده است افزود: افتخار دین ما اسلام ناب محمدی است که به پیامبر و ائمه عنایت شده است. فرهنگ ما بینش و باور‌های ما فرهنگ امام حسینی و شهادت است، فرهنگ شور و شعور حسینی و دلدادگی به ائمه اطهار است.

وی افزود: تمدن ما حسینیه‌ها، بادگیر‌ها و مساجد است، تمدن عجیبی است که هسته مرکزی آن مساجد و حسینیه‌ها هستند.

این مسئول، امیرچخماق را هسته مرکزی تمدن یزد دانست و عنوان کرد: اگر به امیرچخماق به عنوان مسجد و حسینیه که هسته شکل‌گیری تمدن ما است نگاه کنیم در اطراف ما خدا، امام حسین است. بینش‌ها و باور‌های ما خدمت‌رسانی است. معماری اصلی یزدی‌ها وحدانیت خدا، اعتقاد به ائمه اطهار، عاشورا و کربلاست.

سردار پورشمسی سرتاسر این جریان را یک ارزش دانست و بیان داشت: خدا را شاکریم که توانستیم فرهنگ متعالی حسینی را شکل دهیم و ان‌شاءالله سبک زندگی ما سبک زندگی ائمه اطهار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها