اسیر «ناصر أبو حمید» باید فورا آزاد شود

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسیر «ناصر أبو حمید» به دلیل ابتلا به بیماری سرطان وضعیت جسمانی وخیمی دارد و باید فورا از بند رژیم صهیونیستی آزاد شود.
کد خبر: ۴۹۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 08January 2022

اسیر «ناصر أبو حمید» وضعیت جسمانی وخیمی دارد و باید فورا آزاد شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی بیانیه‌ای را در خصوص آخرین وضعیت اسیر «ناصر أبو حمید» که هم اکنون در بند رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، صادر کرد.

در بیانیه کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی آمده است که ناصر أبو حمید درحال حاضر از وضعیت جسمانی وخیمی رنج می‌برد. وی بیماری سرطان دارد و به معالجه فوری نیاز دارد.

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در ادامه بیانیه خود خواستار آزادی فوری ناصر أبو حمید از زندان‌های رژیم صهیونیستی شده است. این کمیته عنوان کرده است که در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگوار برای این اسیر فلسطینی، صهیونیست‌ها مسئول تبعات و پیامد‌های آن هستند.

علیرغم اینکه بسیاری از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل اهمال پزشکی عامدانه این رژیم از وضعیت جسمانی وخیم رنج می‌برند، اما تل‌آویو همچنان به کارشکنی در پرونده تبادل اسرا با حماس ادامه می‌دهد.

در حال حاضر، پرونده تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به یکی از چالشی‌ترین پرونده‌ها در طول سالیان اخیر تبدیل شده است. علت اصلی و اساسی این مسأله نیز به مواضع متناقض و فریبکارانه رژیم صهیونیستی بازمی گردد. در واقع، رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست تمامیت خواهی در پرونده مذکور، عملاً تاکنون آن را به شکست کشانده است.

رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در فلسطین معتقدند که رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه به دنبال کارشکنی در فرایند تبادل اسرا است تا در این گیر و دار بتواند بیشترین امتیاز را عاید خود سازد و در نقطه مقابل، امتیازی به مقاومت اعطا نکند. در همین ارتباط، «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در خصوص تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی، گفت: «صهیونیست‌ها در پرونده تبادل اسرا جدیت ندارند».

این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس یادآور شد: جنبش حماس تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا به کار خواهد بست. مسأله آزادی اسرا همچنان جزو اولویت‌های اصلی حماس محسوب می‌شود. از سوی دیگر، جنبش حماس نیز چندی پیش با صدور بیانیه‌ای، رسماً مواضع خود در خصوص پرونده مبادله اسرا را اعلام کرد.

این جنبش در بیانیه مذکور تأکید کرده است: «رژیم صهیونیستی به دنبال کارشکنی در پرونده مبادله اسرا است. مقامات تل آویو در این پرونده قصد دارند مسائل مختلف را در هم بیامیزند و این در حالی است که ما معتقدیم پرونده مبادله اسرا اساساً یک پرونده مستقل است و به هیچ مسأله دیگری ارتباط ندارد». این جنبش در ادامه بیانیه خود افزوده است که حماس در زمینه مبادله اسرا اجازه فریبکاری را به صهیونیست‌ها نمی‌دهد.

واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی پرونده مبادله اسرا با مقاومت فلسطین را به لغو محاصره غزه گِره زده است. این در حالی است که رهبران مقاومت اسلامی فلسطین نیز صراحتاً اعلام کرده‌اند که پرونده مبادله اسرا هیچ‌گونه ارتباطی به لغو محاصره غزه ندارد. در واقع، صهیونیست‌ها به طرف فلسطینی اعلام کرده‌اند که در ازای آزادی نظامیان اسیر خود حاضرند بخشی از محاصره غزه را لغو کنند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در خارج از فلسطین در مواضعی صریح نسبت به این خواسته رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند که آزادی اسرای صهیونیست در ازای لغو محاصره غزه پذیرفتنی نیست و اسرای مقاومت باید آزاد شوند.

این بدان معناست که مقاومت فلسطین در پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی همچنان خود را به معادله «اسیر در برابر اسیر» پایبند می‌داند. پافشاری مقاومت بر روی این معادله در پرونده مبادله اسرا خود به تنهایی نشان دهنده آن است که مقاومت در این عرصه دست برتر را دارد و قادر است تا شروط خود را به طرف صهیونیستی تحمیل کند؛ کما اینکه «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس چندی پیش عنوان کرده بود: «مقاومت برگ برنده‌هایی را برای آزادی اسرای خود در اختیار دارد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها