امام جمعه «ابرکوه»:

آمریکایی‌ها با هیچ کشوری قصد ارتباط بر اساس تعامل ندارند

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: آمریکایی‌ها نه فقط نسبت به ایران بلکه با هیچ کشوری قصد ارتباط بر اساس تعامل را ندارند و هدفشان تقابل و زورگویی جهت تأمین منافع نامشروعشان است.
کد خبر: ۴۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ - 07January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌اسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه «ابرکوه» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیش قراول انقلاب در ۱۹ دی ماه قم اظهار داشت: با این قیام که سال ۵۶ رخ داد، متعاقب رحلت شهادت گونه مرحوم آیت الله «مصطفی خمینی» فرزند حضرت امام (ره) انجام و در اعتراض به مقاله توهین آمیز به حضرت امام (ره) در روزنامه اطلاعات توسط ساواک انجام شد.

وی در ادامه از مردم و هیات‌های مذهبی شهرستان ابرکوه در برپایی مراسم دومین سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و همزمانش، آیت‌الله «مصباح یزدی» و همچنین مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) قدردانی کرد و گفت: هفته گذشته خبر توقیف کشتی امارات متحده عربی از سوی رزمندگان انصارالله یمن در جهان مطرح و به مثابه یک خبر ساده همه از کنار آن رد شدند.

وی اضافه کرد: در حالیکه این یک اتفاق مهم بود که می‌تواند سرفصل مهم جدیدی در معادله منطقه‌ای به نفع جبهه مقاومت باشد و این کشتی که جزو ائتلاف غربی و در زمره هم پیمانان آمریکا، اسراییل و عربستان بود، در قالب کشتی باربری، حمل سلاح و مهمات می‌کرد و در سالروز شهادت سردار جبهه مقاومت توقیف شد.

وی یادآور شد: این اقدام انقلابی ضعف نیرو‌های ائتلاف عربی و اثر بخشی ائتلاف واقعی جبهه مقاومت در غرب آسیا را نشان داد و این حرکت آبرویی برای امارات نگذاشت، موجب کابوسی برای غربی‌ها نیز خواهد شد، زیرا آن‌ها مجبورند در معادله بین‌المللی، نقش تأثیر گذار انصارالله را بپذیرند.

حسینی گفت: به لطف خدا با پایان یافتن سال ۲۰۲۱ میلادی بر اساس اظهارات مسئولان عراقی باید تمامی نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شوند و تنها مأموریت مستشاری آن‌ها می‌ماند و مردم دنیا حضور مخرّب آمریکا در هر نقطه دنیا را به رأی العین دیدند که به مصداق آیه۳۴ سوره شریفه نمل: إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا – آثاری جز فساد و ویرانگری با خود نداشته است.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: آمریکایی‌ها نه فقط نسبت به ایران بلکه با هیچ کشوری قصد ارتباط بر اساس تعامل را ندارند و هدفشان تقابل و زورگویی جهت تأمین منافع نامشروع شان است.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که هنوز خواب آمریکا را می‌بینند بدانند که آمریکا روابط در پرتو معامله ندارد بلکه در پرتو مقابله را دارد این را دیگر همه می‌دانند که رابطه بر مبنای مقابله سرانجامی جز مقاتله و مبارزه با این شیطان بزرگ را نخواهد داشت.

خطیب جمعه ابرکوه گفت: اگر روزی خدای ناکرده ایران که با مختصات نظام انقلابی در جهان شناخته شد با آمریکا که مختصّات نظام زور و سلطه شناخته می‌شود، معامله یا مفاهمه یا سازشی ایجاد شد بدانید یا ایران از هویّت و ماهیت انقلابی خود دست بر داشت و یا آمریکا دست از ماهیت استکباری و شیطانی خود کشیده است.

حسینی بیان کرد: ما و ملّت‌های حق‌طلب جهان با الهام از رهنمودهای، ولی امر مسلمین دریافتیم که جنگ امروز در جهان، جنگ اراده هاست، حیات و ممات شهید سلیمانی موجب استحکام پیوند اراده ملّت‌های مسلمان در تقابل با جبهه استکبار شد و جبهه مقاومت را جان داد.

به گفته وی حضور میدانی نیرو‌های مقاومت در پرتو اقتدار ایران نشان داد، کشوری که قدرت نظامی با پشتوانه اراده ملّی دارد، برگ برنده را در دست دارد و، امّا برخی کوچکترین توجّهی به دستاورد‌های نظامی و اقتدار ملّی ندارند و هم کلام با دشمن علیه دستاورد‌های نظامی و مانور‌های مقتدرانه ارتش و سپاه دم می‌زنند.

به گفته امام جمعه ابرکوه فرهیختگان ما بلوغ سیاسی، بصیرت و هوشیاری خود را نشان دهند و بدانند درچنین موقعیّتی که در اوج جنگ اقتصادی با دشمنان و بدخواهان هستیم طرح بحث مطالبه صنفی زمینه موج سواری دشمن را فراهم می‌کند، زیرا مسئولان کشور شبانه روز برای حل مشکل در تلاش هستند و ما به لطف خدا برای فردای کشور و ملّتمان کاملاً امیدواریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها