آیت‌الله مصباح یزدی مطرح کرد

چه کسانی تسلیم شیطان می‌شوند؟

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دلیل انحرافات، لغزش‌ها، جنایات و کشتارهایی که در جهان رخ می‌دهد این است که عده‌ای غیر از دنیا چیز دیگری را نمی‌بینند.
کد خبر: ۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 21July 2015

چه کسانی تسلیم شیطان می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمدتقی مصباح یزدی مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی با بیان اینکه من از دوران کودکی سئوالات دینیام روز به روز بیشتر و وسیعتر میشد، گفت: پس از انقلاب و اوایل آن مقداری نوسانات فکری بهواسطه وجود جریاناتی مانند مارکسیستها در انقلابیون پیدا شد، لذا برخی افراد به این فکر افتادند که یک دوره آموزشی در نظر گرفته شود، تا بلکه از این طریق به سئوالات جوانان علاقهمند پاسخ داده شود؛ به همین خاطر طرحی تهیه شد که بعدها مبنای همین طرح ولایت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مطابق کلام قرآن، مهمترین جنایتهایی که در این جهان صورت گرفته به دلیل نداشتن اعتقاد به آخرت بوده؛ چون بنابر اعتقاد قرآن، اصل زندگی، زندگی اُخروی است و زندگی در این دنیا بازیچهای بیش نیست.

آیتالله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه آنهایی که دین و اعتقاد به آخرت ندارند تسلیم شیطان میشوند، گفت: ارتکاب کوچکترین تا بزرگترین جنایات توسط انسانها باعث میشود تا این افراد آخرت را فراموش کنند؛ به عبارت دیگر هر کس از راه خدا خارج میشود به دلیل این است که از آخرت غافل شده است.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: امروز در تمام حرکتهای فردی و اجتماعی، در همه سطوح و در همه کشورها هر جا انحراف، لغزش، جنایت و کشتاری رخ میدهد، دلیلش این است که عدهای غیر از دنیا چیز دیگری را نمیبینند.

وی با بیان اینکه اگر من هم با این طرز فکر، روزی به قدرت و مقام برسم، «اوباما» میشوم، افزود: عدهای که غیر از دنیا چیز دیگری را نمیبینند، در پاسخ به کسانی که میگویند ما «دلواپس هستیم»، میگویند «به جهنم که دلواپس هستی، و این اهمیتی ندارد».

آیتالله مصباح یزدی با اشاره به اینکه تعیین حد و حدود مدیر در اداره جامعه را فلسفه سیاست تعیین میکند، ادامه داد: این زحمت ۵۰ ساله طی ۵۰ روز به شما داده میشود و ببینید چقدر این مدت کوتاه به عمر شما میافزاید و چقدر میتوانید عمر خود را صرف راهنمایی و هدایت دیگران کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها