فرماندار قم:

یادمان شهدا قطب فرهنگی هر منطقه محسوب می‌شود

«مرتضی حیدری» گفت: یادمان شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد قطب فرهنگی و عامل ارتقاء فرهنگ آن جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 02January 2022

یادمان شهدا قطب فرهنگی هر منطقه محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم در جلسه شورای هماهنگی تشییع و تدفین چهار شهید گمنام که در سالن امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تقارن ایام فاطمیه، دهه بصیرت از نهم تا ۱۹ دی، دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و مراسم تشییع چهار شهید والامقام، منشاء و موجب جریان سازی عمیق، اثربخش و محکمی در روند ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: شهدای گمنام که همه وجود خود را برای حفظ آرمان‌های عاشورایی انقلاب اسلامی تقدیم کردند و گمنام ماندند، نشان عظمت، ایثار و افتخار و سرافرازی جامعه ما هستند.

فرماندار قم ادامه داد: اخلاص شهدا باعث اعجاز و حیرت است و ضرورت دارد کارگزاران فرهنگی جامعه حداکثر بهره گیری را از فیض وجود شهدا بنمایند، زیرا صداقت و خلوص شهیدان عزیز، جامعه را تحت تاثیر قرار داده و پیام انقلاب را به همه جا منتشر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش دست اندرکاران برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع شهدا، در واقع بسترسازی برای حظ معنوی وافر از وجود شهداست، زیرا شعاع وجودی و اثر معنوی مزار شهدا به حدی است که همه کسانی که در مراسم شرکت می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

رییس هیات امنای یادمان شهدای گمنام ادامه داد: آثار خون شهدا تا ابد در افق تاریخ خواهد درخشید و این عظمت، می‌طلبد که از هیچ تلاشی برای خدمت به مراسم تشییع شهدا دریغ نورزیم. هویت و سرافرازی ما از شهداست و ما به لطف و عنایت شهدا نیاز داریم تا سیره و رفتار خالصانه آن‌ها و شهامت شان برای حضور در عرصه نبرد را به جوانان نشان دهیم.

حیدری با اشاره به ویژگی جذب حداکثری در مکتب سلیمانی گفت: نگاه این مکتب، جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است و در حالی که دشمنان شبانه روز مبالغ سنگینی هزینه می‌کنند تا جوانان را از انقلاب جدا کنند، شهدای والامقام، مسیر جذب حداکثری را هموار می‌نمایند.

وی با اشاره به وجود ۴۷ یادمان شهید گمنام در قم تصریح کرد: یادمان‌های شهدا در هر منطقه‌ای که باشد، قطب فرهنگی و عامل ارتقاء فرهنگ آن منطقه محسوب می‌شود. یادمان‌های شهدا باید بگونه‌ای جانمایی شود که عموم مردم و عاشقان فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت بخصوص جوانان، دسترسی کامل داشته باشند و بتوانند انس و ارتباط برقرار کنند.

فرماندار قم در پایان بر تشدید فعالیت بخصوص در فضای مجازی به منظور تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آرمان‌های شهدا تاکید کرد و گفت: به طور قطع، هرگونه فعالیتی مبتنی بر ترویج فرهنگ حماسه و ایثار در فضای حقیقی و مجازی، باعث نزول خیر و برکت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار