مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه:

تامین ۵۰ درصدی قطعات مترو با استفاده از تولید بومی/ ۴۰ ایستگاه مترو نیاز به خدمات پلیس دارد

شایسته اصل با بیان اینکه ۵۰ درصد قطعات مترو با استفاده از تولید بومی تامین می‌شود، گفت: ۴۰ ایستگاه مترو نیاز به خدمات پلیس دارد.
کد خبر: ۴۹۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ - 26December 2021

تامین ۵۰ درصدی قطعات مترو با استفاده از تولید بومی/ ۴۰ ایستگاه ما نیاز به خدمات پلیس داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه  امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران در پی حادثه برخورد دو قطار در خط کرج_ تهران، اظهار داشت: به دلیل فرسودگی ناوگان، مرکز کنترل ما متوجه نمی‌شود که ATP قطع است و در سیستم فقط آسیب سوزن مشخص بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم‌ها به دلیل فرسودگی بسیار آسیب‌پذیر هستند، افزود: برنامه‌هایی داریم و کار‌هایی را به دلیل انباشت مشکلاتی که از گذشته بوده است باید اولویت بندی کنیم.

شایسته اصل ادامه داد: چرخ‌های قطار‌ها فرسوده شده‌اند که می‌تواند حادثه آفرین باشد، مترو چالش‌هایی دارد که نیازمند است اعضای شورای شهر به آن توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که داریم کمبود نیروی پلیس است، افزود: ۴۰ ایستگاه ما نیاز به خدمات پلیس دارد.

وی گفت: مترو تهران نیاز به بازمهندسی دارد. چارچوب‌ها باید اصلاح شود و اگر اصلاح نشود آسیب ایجاد می‌کند. تا ۱۰۰ سال دیگر از این تونل‌ها باید بهره برداری کنیم وظیفه ما این است که کیفیت بهره برداری از مترو را بیشتر کنیم؛ هم‌اکنون ۱۰۰ پله برقی در مترو نیازمند نوسازی است که اگر بازسازی نشود، مشکل‌آفرین خواهد شد.

شایسته اصل اضافه کرد: به دنبال تولید داخل واگن هستیم. معاونت علمی ریاست جمهوری نیز وعده‌های خوبی در این باره داشته است و کمک‌های خوبی کرده است، وزارت راه هم اعلام کرده که در این مسیر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی زیاد داریم، اما متخصص نیستند، ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار نیرو داریم و نیرو‌های متخصص در حال بازنشستگی هستند.

مدیرعامل مترو با اشاره به اینکه مترو‌های ما بی روح هستند و هویت ندارند، ادامه داد: اگر از اسفند و فروردین به نیکویی عبور کنیم و حادثه‌ای نداشته باشیم، بعد از آن دوره‌های تحول و پیشرفت رقم خواهد خورد. امیدواریم ۵۰ درصد قطار‌های مورد نیازمان را از تولید بومی تامین کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار