فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان:

کسب عزت ۲ وزنه‌بردار اصفهانی برای کشور، به مثابه کار شهدایی بود

سردار «فدا» در دیدار با ۲ وزنه‌بردار نام‌آور استان اصفهان، کار این ورزشکاران برای کسب عزت، اقتدار و سربلندی کشور را به مثابه کار شهدایی تشبیه کرد.
کد خبر: ۴۹۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 21December 2021

کسب عزت ۲ وزنه‌بردار اصفهانی برای کشور، به مثابه کار شهدایی بودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با «رسول معتمدی» قهرمان تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ ازبکستان و همچنین «یکتا جمالی» بانوی وزنه‌بردار تیم‌ ملی بانوان دیدار کرد.

وی در این دیدار با بیان این‌که قرارگاه سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان قدمگاه دو سوم شهدای این استان است، کار این دو وزنه‌بردار اصفهانی برای کسب عزت، اقتدار و سربلندی کشور را به مثابه کار شهدایی تشبیه کرد و اظهار داشت: قرار نیست همه حاج قاسم باشند و در جبهه مقاومت بجنگند؛ بلکه هرکسی در جایگاه خود می‌تواند سبب سربلندی و اهتزاز پرچم کشورمان شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) اعتراض «رسول معتمدی» به پخش کردن سرود شاهنشاهی به جای سرود ملی ایران بعد از رفتن وی بر روی سکوی قهرمانی و همچنین حضور «یکتا جمالی» با حجاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی را کار فرهنگی اثرگذار این ۲ ورزشکار در کنار ورزش قهرمانی عنوان کرد.

وی افزود: شما برای عزت و سربلندی کشورمان در میدان ورزش می‌جنگید و در این راه ممکن است مورد بی‌مهری هم واقع شوید، شما را تحویل نگیرند یا ممکن و عده‌ای بدهند و به آن عمل نکنند؛ بنابراین نه خوشحال و نه ناراحت شوید؛ چراکه هدف شما پول و مسائل مادی و یا تحویل گرفتن دیگران نیست؛ بلکه هدفتان کسب عزت و افتخار برای کشور است که در این مسیر نیز قرار گرفته‌اید.

سردار فدا گفت: برخی می‌روند و از دشمنان امان‌نامه می‌گیرند، در حالی که بزرگترین امان‌نامه را حضرت عباس (ع) رد کردند و آن امان‌نامه‌ای بود که «شمر» آورده بود تا جان ایشان را نجات دهد. حضرت عباس (ع) این امان‌نامه را رد کرد و در جمع شهدای کربلا قرار گرفت و در ظاهر شاید توسط دشمن به شهادت رسید؛ اما آن‌چه در تاریخ ماند، نام پرافتخار حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امروز خبری از «شمر»، «یزید» و «معاویه» نیست؛ اما همه مردم برای گرفتن حاجات‌شان متوسل به حضرت عباس (ع) می‌شوند.

فرمانده سپاه استان اصفهان ادامه داد: بسیج ظرفیتی است که امام خمینی (ره) برای دفاع از نظام ایجاد کرد که از مردم و برای مردم است؛ بنابراین درب این‌جا همیشه به روی شما بلکه به روی همه مردم باز است؛ چراکه از نظر ما همه مردم به‌جز کسانی که اسلحه برداشته و رودرروی نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، بسیجی هستند.

خودمان را سرباز وطن می‌دانیم

«رسول معتمدی» نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی ازبکستان، کسب مقام نایب قهرمانی تیمی و سه مدال طلای مجموع را افتخاری برای کشورمان در این مسابقات عنوان کرد.

این ورزشکار اصفهانی از تحول در وزنه‌برداری کشور و اضافه شدن ورزشکاران تازه‌نفس به ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری سخن گفت و تصریح کرد: اکنون میانگین سنی تیم ملی ۲۳ سال است و در مسابقه‌ای که حضور پیدا کردیم پنج‌شش نفر از ورزشکاران برای اولین‌بار بود که مسابقات بین‌المللی را تجربه می‌کردند و امید زیادی داریم در مسابقات المپیک آسیایی نتایج خیلی خوبی را کسب کنیم.

قهرمان وزن ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات آسیایی وزنه‌برداری، در مورد حرکت خود در اعتراض به اشتباه برگزارکنندکان این مسابقات در پخش سرود شاهنشاهی ایران به جای سرود ملی کشورمان، گفت: ما خودمان را سرباز وطن می‌دانیم و رقابت می‌کنیم تا بتوانیم سرود ملی کشورمان را در صحنه‌های بین‌المللی طنین‌انداز کرده و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوریم، همان‌طور که همه شهدا رفتند تا از همین آرمان‌ها دفاع کنند.

وی ادامه داد: برای من مهم نبود چه اتفاقی خواهد افتاد؛ زیرا ممکن بود فدراسیون جهانی به خاطر این حرکت من را از مسابقات جهانی محروم کند، با این وجود فقط احساس کردم باید اعتراض کنم و جلو پخش این سرود را بگیرم.

سردار فدا در این دیدار، با اهدای چفیه منقش به تصویر سردار شهید «قاسم سلیمانی» و هدایایی، از این ۲ ورزشکار و مربیان و خانواده ایشان تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار