جانشین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

25 یادمان شهدای گمنام در مازندران احداث شد

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: 25 یادمان اختصاصی شهدای گمنام در مازندران ساخته شده که بیشترین شهدای گمنام استان در شهرستان های ساری، بابل و آمل خاکسپاری شدند.
کد خبر: ۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ - 05July 2015

25 یادمان شهدای گمنام در مازندران احداث شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سرهنگ علیرضا یداللهپور جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به اینکه مراسم اعطای پیکر پاک شهدای گمنام به استانها در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) انجام میشود، اظهار داشت: درخواستهای متعددی از سوی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، برای تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام دفاع مقدس در شهرهای مختلف مازندران صورت گرفته است.

وی افزود: این درخواستها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بررسی و پس از بازدید سردار باقرزاده از شهرهایی که متقاضی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام هستند، اعطای پیکر پاک شهدای گمنام دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران در استانها و شهرهایی که از اولویتهای مورد نظر ستاد کل برخوردار باشد، انجام میشود.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور مشغول انجام آزمایشات دی ان ای برای بررسی و شناسایی شهدای تازه تفحص شده هستند که پس از طی مراحل شناسایی و مشخص شدن تعداد شهدای گمنام بعد از ماه مبارک رمضان امسال برای تشییع و خاکسپاری به استانهای مختلف کشور اعطا میشوند.

سرهنگ یدالله پور، با بیان اینکه در گذشته پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع در آرامگاهها و گلزار شهدای انقلاب اسلامی تدفین و آرام میگرفت، گفت: از آنجاییکه شهدای گمنام هرگز در پی کسب مقام و شهرت نبودند، بنابراین برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه به ویژه در بین نسلهای سوم و چهارم انقلاب و نظام مقدس اسلامی ایران, امروزه پیکر مطهر آنان در مکانهای عمومی خاکسپاری میشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل خاکسپاری پیکرهای مقدس این شهیدان در اماکن دانشجویی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در بین دانشجویان است، افزود: مزار شهدای گمنام و تمام شهدای اسلام و انقلاب از بهترین مکانها برای خو گرفتن مردم با آرمانها و اهداف این شهدای گرانقدر است.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: امیدواریم با خاکسپاری شهدای گمنام دفاع مقدس انقلاب اسلامی در اماکن دانشجویی، مذهبی، عمومی و سایر اماکن معنوی استان بتوانیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

سرهنگ یدالله پور، با بیان اینکه یکی از الزامات ظهور امام زمان (عج) ،جهاد در راه خدا و رضایت پروردگار متعال است، خاطرنشان کرد: جهاد مربوط به دفاع مقدس نبوده و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و به معنای جهاد فی سبیل الله است.

وی بیان کرد: در مکانهایی که مسئولان و مردم به صورت خودجوش و براساس نیازمندیهای منطقه زندگی خود متقاضی ساخت یادمان شهدا هستند، پس از ترسیم طرح اولیه سازه و دریافت مجوز ساخت از اداره کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و براساس فرم تعهدنامه ساخت یادمان شهدای گمنام نسبت به ساخت سازه اقدام و در ثواب این جهاد ارزشمند و الهی شریک میشوند.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، با اشاره به اینکه در مراحل مختلف ساخت یادمان شهدای گمنام، بازدیدهای متعددی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس صورت میگیرد، خاطرنشان کرد: اگر ردیف اعتباری برای ساخت این مکان مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وجود داشته باشد، مبلغی به عنوان تبرک و به منظور کمک در ساخت یادمان اعطا میشود.

وی با بیان اینکه 231 شهید گمنام در 77 مکان در سراسر استان خاکسپاری شده اند، گفت: مزار شهدای گمنام مازندران به صورت متمرکز در یک مکان عمومی بنا نشده و این 77 نقطه شامل آرامگاهها، مصلاها و گلزارها، امامزاده ها، دانشگاهها، مراکز عمومی و نظامی مازندران است.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و پروژههای عمرانی کشور، کارهایی که در این شهرستانها مشاهده میشود  بسیار زیبا بوده و تلاش مردم و مسئولان شهرستانهای مختلف استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها