تدوین اطلس واکسیناسیون در آموزش و پرورش

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، گفت‌: در حال تهیه اطلس واکسیناسیون در آموزش و پرورش هستیم تا بدین وسیله مدرسه به مدرسه بررسی کنیم که چه تعداد از دانش آموزان و معلمان و همچنین سایر کادر مدرسه واکسیناسیون انجام داده‌اند.
کد خبر: ۴۸۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ - 17November 2021

تدوین اطلس واکسیناسیون در آموزش و پرورش

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اعظم گودرزی» سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در گفت‌وگویی در مورد آموزش نحوه حضور ایمن دانش‌آموزان در مدرسه، اظهار داشت: به‌طور ویژه در شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) پلتفرمی داریم تحت عنوان سلامت که در آن در قالب سه کانال به آموزش کادر اجرایی مدارس و دانش‌آموزان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: یکی از کانال‌های ما تحت عنوان مراقبین سلامت است که شامل ۵۶۰ هزار عضو است که این اعضا شامل کادر اجرایی مدارس مدیران و مراقبین سلامت است.

گودرزی گفت: دو کانال دیگر تحت عنوان بهداشت، تغذیه و سبک زندگی سالم با ۱ میلیون و هفتصد هزار اعضای دانش‌آموز و همچنین کانال ایمنی و محیط زیست نیز از دیگر کانال‌های ما د راین حوزه است.

وی عنوان کرد: عمده محتوای مورد استفاده در این کانال‌ها که به طور روزانه نیز انجام می‌گیرد مورد تائید وزارت بهداشت و دفتر بهداشت مدارس در این وزارتخانه تنظیم شده است، با محور ترغیب دانش‌آموزان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش بیان کرد: گاهی نیز در این کانال‌ها نظر سنجی نیز در مورد انجام واکسیناسیون از دانش‌آموزان انجام می‌شود تا بدین وسیله نیز بتوانیم از میزان دانش‌آموزان واکسینه شده و همچنین دانش‌آموزانی که واکسینه نشده‌اند آگاهی حاصل کنیم و دیدگاه‌های آنان را در این زمینه نیز بدانیم.

وی در مورد این سؤال که آیا پایشی به‌صورت مستمر از واکسیناسیون دانشجویان و معلمان و کادر مدرسه وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: در حال تهیه اطلس واکسیناسیون در آموزش و پرورش هستیم تا بدین وسیله مدرسه به مدرسه بررسی کنیم که چه تعداد از دانش‌آموزان و معلمان و همچنین سایر کادر مدرسه واکسیناسیون انجام داده‌اند یا خیر و در چه مرحله‌ای از واکسیناسیون قرار داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه افرادی در مدرسه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند عنوان کرد: مراقبین سلامت در مدارس به عنوان ناظرین پروتکل‌های بهداشتی خدمت‌رسانی می‌کنند، این افراد مربیان بهداشت هستند که ۹۰ درصد از آن‌ها در مدارس ابتدایی مشغول به فعالیت هستند.  

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار