کارشناس مسائل سیاسی:

اقدام راهبردی سپاه در دریای عمان، پیام صلح برای همه جهان است

برزکار با تاکید بر مخابره پیام صلح اقدام سپاه علیه نیروی دریایی آمریکا به همه جهان گفت: این اقدام نشان داد هر آنچه ایران در حوزه دریایی انجام می‌دهد برای حفظ منافع ملی و امنیت است.
کد خبر: ۴۸۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ - 10November 2021

اقدام راهبردی سپاه در دریای عمان، پیام صلح برای همه جهان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تاثیر اقدام راهبردی سپاه پاسداران علیه نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان با مصطفی برزکار، کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

مصطفی برزکار از مواجه راهبردی، اما نابرابر در دریای عمان در سال‌های اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم ایالات متحده آمریکا ایجاد شده است، گفت: آمریکا از آن سر دنیا به اصطلاح خود قصد دارد ژاندارمی منطقه خلیج فارس را بر عهده بگیرد که یک عمل کاملا سلطه طلبانه است.

وی با تصریح بر این موضوع منافع جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان و خلیج فارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در حادثه اخیر که منجر به تقابل سپاه با نیروی دریایی آمریکا شد، ایران در حال بازپس گیری محموله نفتی خود بود، زیرا این محموله مدتی قبل دزدیده شده بود. آمریکایی‌ها ورود کردند تا از این اقدام جمهوری اسلامی ایران ممانعت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره پیام و پیامد‌های این حادثه اظهار کرد: این حادثه یک پیام برای آمریکایی‌ها دارد؛ آمریکا با وجود اینکه ناو‌های جنگی و حجم زیادی از نیرو را در منطقه آورده اند تا به زعم خودشان با منافع جمهوری اسلامی ایران مواجه کنند، اما در مقابل ایران شکست پذیر هستند.

وی افزود: در حوزه برخی از کشور‌های منطقه متاسفانه به فرموده رهبر معظم انقلاب، امنیت آن‌ها با امنیت آمریکا گره زده شده اند. آن‌ها شیطنت‌هایی را علیه ایران انجام می‌دهند و فکر می‌کنند پشت سر آمریکا اگر قرار بگیرند در یک دایره امنیتی قرار می‌گیرند. اقدام دلاورمردان نیروی دریایی سپاه به این کشور‌ها اعلام کرد ایران توان و اراده دفاع از خود و منافع حیاتی خود را دارد.

برزکار از مخابره پیام صلح اقدام سپاه علیه نیروی دریایی آمریکا به همه جهان گفت و تصریح کرد: این اقدام نشان داد هر آنچه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریایی انجام می‌دهد برای حفظ منافع ملی و امنیت در دریای عمان و خلیج فارس است. تاکنون هیچ دزد دریایی نتوانسته است در حوزه‌های آبی که جمهوری اسلامی ایران حضور دارد یک کشتی را به سرقت ببرند.

وی در عین حال بیان کرد: اما در بخش‌های آبی که در اختیار آمریکایی‌ها قرار دارد و نیروی دریایی این کشور حضور داشته است، متاسفانه دزدی دریایی و انواع اقدامات تروریستی را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار