رئیس بنیاد شهید:

فرزندان شاهد و ایثارگر مسئولیت سنگینی جهت شکوفایی آینده کشور دارند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اقدام امام خمینی (ره) در ایجاد مدارس شاهد از باب لطف نبوده است بلکه نگاهی استراتژیک در این تفکر امام برای حفظ و پایداری مملکت بوده است که این مسیر ادامه پیدا کرده و پایدار بوده است.
کد خبر: ۴۸۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 09November 2021

فرزندان شاهد مسئولیت سنگینی جهت شکوفایی آینده کشور دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از فرزندان شهدا با رتبه‌های زیر ۱۰۰ آزمون سراسری ۱۴۰۰ (بدون احتساب سهمیه) صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهتمام امام خمینی (ره) برای ایجاد مدارس شاهد، اظهار داشت: در بقیه کشور‌ها به خانواده سربازانشان و کسانی که در جنگ شرکت می‌کنند، تسهیلاتی ارائه می‌کنند و از طرفی جامعه به خانواده ایثارگران مدیون است و ما باید ادای دین کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مسئله امام خمینی (ره) این بود که روی چه کسانی می‌توان حساب کرد و چه کسانی حاضرند به هر قیمتی برای مردم ایستادگی کنند و آینده اداره کشور را دست چه کسانی باید داد و چه کسانی آینده اداره کشور را در دست خواهند گرفت و منظور از اداره کشور، مسئولیت‌های سیاسی نیست بلکه ارائه خدمات علمی، فنی و فناورانه است و کشور بر این پایه اداره می‌شود.

وی افزود: اقدام امام خمینی (ره) در ایجاد مدارس شاهد از باب لطف نبود بلکه نگاهی استراتژیک در این تفکر ایشان برای حفظ و پایداری مملکت وجود داشت که این مسیر ادامه پیدا کرده و پایدار بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد توجهی که بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان دارد، اظهار کرد: ما هم به همین خاطر این جامعه را انتخاب کردیم، چون این‌ها یک بار خودشان و گذشته‌شان را فدا و ایثار و فداکاری خود را اثبات کردند. حضرت امیر (ع) به مالک اشتر فرمودند «زمانی که به مصر رفتی، اگرخواستی کسی را به کار بگماری، به گذشته او نگاه کن و ببین که آیا این‌ها ریشه در ایمان دارند یا خیر.»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئله «تخصص و تعهد» افزود: در ابتدای انقلاب بحثی با عنوان «تخصص و تعهد» مطرح بود برای آنکه بحث تعهد برای عمده متخصصین مطرح نبود و متعهدین هم درگیر کار‌های انقلاب اسلامی و کار‌های مردم بودند و مسئله جنگ مطرح بود. امروزه هم بحث «متخصصین متعهد و متعهدین متخصص» مطرح است.

وی با اشاره به لزوم ترویج نگاه مبتنی بر مسئله «متخصصین متعهد و متعهدین متحصص» گفت: مسئله «متخصصین متعهد و متعهدین متخصص» موضوعی راهبردی است، نگاه ما به این موضوع باید راهبردی باشد و مدارس شاهد، مسئله سهمیه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها بر همین اساس باید بازطراحی شوند، اما متأسفانه در حال حاضر مبنا این موضوع نیست و حتی در بیان و هدف‌گذاری ما هم این موضوع مطرح نیست.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار