مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

افتخار خراسان رضوی تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید دانش‌آموز است

حجت‌الاسلام معصومی گفت: تقدیم ۲۱۰۰ شهید دانش‌آموز نماد روحیه انقلابی و معنوی مردم خطه خراسان رضوی است که هزاران کیلومتر فاصله شرق تا غرب ایران را طی کردند تا از کشور دفاع کنند.
کد خبر: ۴۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ - 06November 2021

افتخار خراسان رضوی تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید دانش‌آموز استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسین معصومی با تبریک ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و بزرگداشت شهادت شهید «حسین فهمیده» اظهار داشت: دفاع مقدس صرفا یک واقعه تاریخی نبود در حقیقت یک آزمون الهی برای مردم ایران بود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، ظاهری نظامی، اما باطنی مردمی داشت افزود: در این دوران هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم با طیف و سلیقه‌های مختلف دوشادوش نظامی‌ها شرکت کردند و چه بسا حضور داوطلبانه مردم از نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز بیشتر بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: توکل به خدای متعال، صداقت و سادگی در اخلاق و رفتار رزمندگان کاملا مشهود بود.  دانش‌آموزان دهه ۴۰ و ۵۰ در افق بلند مدت ایران را می‌دیدند که اگر امنیت و استقلال در ایران نباشد، قطعا مدرسه و دانشگاهی نخواهد بود به همین دلیل لباس رزم پوشیدند تا پیروزی را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

وی با بیان اینکه بصیرت دانش‌آموزان همانند یک رزمنده نظامی و شاید هم بیشتر بوده است، گفت: دو هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز که از نظر جثه و عاطفی به بلوغ کامل نرسیده‌اند، از خانواده جدا و لباس رزم به تن و فاصله  شرق تا غرب کشور که بیش از یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر است را طی کردند تا خود را مرز‌های کشور برسانند و از کشور دفاع کنند.

حجت‌الاسلام معصومی با بیان اینکه تعدادی از شهدای دانش‌آموز در دوران انقلاب و در مبارزه با طاغوت شهید شده‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۲۴ معلم با جانفشانی و شهادت خود درس شجاعت و غیرتمندی به دانش‌آموزان آموزش دادند. به پاس قدردانی از معلمان و دانش‌آموزان شهید، تعداد کثیری از مدارس دولتی و غیر دولتی به نام شهدا مزین شده است و امسال در بجستان یک خیابان و کوچه‌های آن به نام ۱۳ شهید دانش‌آموز و تنها معلم شهید این شهرستان مزین شده است.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار