با حضور رئیس جمهور؛

سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی آغاز به کار کرد

سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام رئیسی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۸۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ - 19October 2021

دکتر شهریاری تشریح کرد: دلایل مشکلات موجود در جهان اسلام و راه‌های مقابله با آنبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع تقریب و میهمانان داخلی و خارجی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والملسمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع تقریب در این مراسم ضمن قدردانی از حضور ریاست جمهوری و تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگیری و خونریزی هستیم؛ به همین دلیل موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی، «صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قراردادیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشور‌های اسلامی بپردازد.

خلیل الحیه معاون بین‌الملل حماس نیز در مراسم در سخنانی گفت: ما باید با استعمار آمریکا در جهان مبارزه کنیم؛ استعماری که روبه افول و در حال خارج شدن است.

وی افزود: ما مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد و برادری داشته باشیم. همه مستضعفان و مظلومان برادران شما هستند. من سلام مردم را از قدس به شما ابلاغ می‌کنم و مطمئن هستم که روزی این کنفرانس را از قدس شریف برگزار خواهیم کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، این کنفرانس پنج روزه است و به دلیل رعایت شیوه نامه‌های مرتبط با کرونا، مهمانانی از ایران و ۳۹ کشور جهان به صورت مجازی و حضوری در آن شرکت می‌کنند.

در آیین افتتاحیه این کنفرانس، علاوه بر رئیس جمهور؛ آقای زیاد نخاله دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق، آقای عزیز حسنویچ مفتی کرواسی، آقای خلیل الحلیه معاون بین المللی حماس، آقای بوعبدالله بوغلام الله رئیس مجلس الجزایر و تعدادی دیگر از اندیشمندان جهان اسلام سخنرانی می‌کنند.

در مراسم امروز از کتاب موسعه العلامه شیخ تسخیری رو نمایی می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها