امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیر خارجه لبنان:

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای ایجاد دو نیرگاه هزار مگاواتی در لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه بزرگ یک هزار مگاواتی برق را در بیروت و جنوب لبنان در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.
کد خبر: ۴۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 07October 2021

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای ایجاد دو نیرگاه هزار مگاواتی در لبنانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می داند.

وی عنوان کرد: ما کاملا آماده کمک به لبنان هستیم تا بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: شرکت های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه بزرگ یک هزار مگاواتی برق را در بیروت و جنوب لبنان در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

امیرعبداللهیان افزود: ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک سرمایه داران لبنانی و سرمایه ایرانی و صدور خدمات فنی مهندسی به سرعت انجام خواهیم داد.

وی افزود: در خصوص موضوع هسته‌ای ایران، مذاکرات را به عنوان یک اصل قبول داریم و گفتگوهای مفصلی را با همکار عزیزم وزیر امور خارجه لبنان در این مورد داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما معتقد هستیم مذاکره ای که حقوق و منافع ملت ایران را تامین کند مورد توجه ماست. در صورت وجود نیت واقعی در طرف های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات، تهران هم به تعهدات خود باز خواهد گشت.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: اما در این موضوع پیام‌های شفاهی آمریکا و وعده‌های بدون عمل یک کشور اروپایی برای ما ملاک نیست. ما بر اساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در توافق هسته ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهدات خود پایبند ماند و این روش را در صورت رفتار متقابل طرف های مقابل احیا خواهیم کرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار