معاون استاندار سمنان:

دفاع مقدس برای همه دوران درس آموزی بود

«خجسته پور» گفت: دفاع مقدس برای ما دوران درس آموزی بود، آموختیم اگر تمام غرب و شرق عالم و مرتجعین منطقه ما با وحدت کلمه می‌توانیم در مقابل آنها بایستیم.
کد خبر: ۴۸۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دختران شاهد سمنان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تقارن بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و نشان از این دارد که هر کدام از این موارد می‌تواند متاثر از دیگری باشد؛ در طول هشت سال دفاع مقدس اگر جوانان این مملکت از دین و کیان نظام دفاع کردند، به دلیل درس‌هایی بود که از عاشورا و اربعین حسینی گرفته بودند و حقیقتا به خوبی این درس را پس دادند.

وی افزود: دانش آموزان و مربیان و معلمان ما نیز در طول این چند دهه نشان دادند حقیقتا شاگردان خوبی برای امام حسین (ع) و رهروان خوبی برای رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بودند. در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، ذره‌ای از ارزش‌های دینی نوجوانان و جوانان ما کم نشده است؛ آن‌ها به خوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایثار و از خود گذشتگی داشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی تصریح کرد: پس از جنگ، دشمنان و معاندین، آمال و آرزوی خود را اینگونه بیان کردند که دیگر جوانان و نوجوانان این سرزمین، اهل از خودگذشتگی و ایثار نیستند، اما در برهه‌های مختلف، این عزیزان نشان دادند هنوز اهل گذشت و تقدیم جان خود برای همنوع هستند.

معاون استاندار سمنان خاطر نشان کرد: علی لندی، دانش آموزی که چند روز پیش جان خود را برای همنوع خود به خطر انداخت و برای نجات آن‌ها به دل آتش زد و روز گذشته به سوی معبودش شتافت و جان به جان آفرین تسلیم کرد شد، نمونه بارز این مهم، یعنی ایثار و از خودگذشتگی است.

وی ادامه داد: این از جان گذشتگی، درس آموزی از اربعین و عاشورای حسینی است؛ بین قیام امام‌حسین (ع) و هشت سال دوران دفاع مقدس و دفاع جانانه در مقابل کفر تحت زعامت فرماندهی کل قوا، امام راحل و ادامه این درس آموزی نوجوانان و جوانان ما تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتباط عمیقی وجود دارد.

۸ سال دوران دفاع مقدس برای  همه دوران درس آموزی بود

خجسته‌پور یادآور شد: هشت سال دوران دفاع مقدس برای ما دوران درس آموزی بود، آموختیم اگر تمام غرب و شرق عالم و مرتجعین منطقه با پشتیبانی مالی در مقابل یک نظام قرار بگیرند، اما ما وحدت کلمه داشته باشیم، می‌توانیم دربرابر تمام دنیا قرار بگیریم.

وی در ادامه بیان داشت: از معلمین و فرهنگیان عزیز که در طول دوران همه گیری ویروس کرونا، دست از آموزش و تعلیم برنداشتند، تقدیر و تشکر داریم و انشالله با تمهیدات انجام شده در سال تحصیلی جدید، شاهد حضور پر شور دانش آموزان در فضای مدرسه خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان گفت: به عنوان یک معلم از والدین عزیز تقاضا داریم تا در مقابل بازگشایی مدارس ایستادگی نکنند و بدانند که ما و تمامی دست اندرکاران بحث تعلیم و تربیت، دلسوز فرزندان شما هستیم و حتما به سلامت دانش آموزان اهمیت خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی  مطیعی» نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در ادامه این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دوران دفاع مقدس و شهدای معلم و دانش آموز. بیان داشت: بحث اقرا و علم و آموزش اولین پیامی بود که به پیامبر اکرم (ص) نازل شد و خداوند متعال اول معلم عالم هستی است.

وی گفت: بر اساس روایت شریفه، طلب علم و آموختن بر همگان واجب است، علاوه بر این هوشیار باشیدکه خداوند، طالبان دانش و علم، دانش آموزان و دانشجویان و کسانی که به دنبال دانش هستند را دوست دارد و شرط نگاه داشتن این دوستی این است که گناه نکنیم، گناه تاریکی می‌آورد، زندگی خود را در مسیر کسب دانش معنوی کنیم، خدا دار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها