رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

شهید «سلیمانی» نماد وحدت ملی بود

«اعلمی آل‌آقا» گفت: شهید قاسم سلیمانی نماد وحدت ملی و ضامن تامین امنیت در کشور و منطقه بود که بر کسی پوشیده نیست و این موضوع را مردم در مراسم ارتحال این شهید بزرگوار به خوبی ثابت کردند.
کد خبر: ۴۷۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 18September 2021

شهید سلیمانی نماد وحدت ملی ضامن تامین امنیت در کشور و منطقه بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سیدابراهیم اعلمی آل‌آقا» زئیس دانشگاه رازی و مسئول کمیته دانشجویی و دانشگاه‌های ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در یک نشست خبری با موضوع همایش بین‌المللی شهید «سلیمانی» در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۲۰ مقاله توسط استادان و اندیشمندان خارجی به زبان‌های انگلیسی و عربی برای دبیرخانه ارسال شده است.

وی شروع فعالیت‌ها برای برگزاری همایش را بهمن ۹۹ اعلام کرد و گفت: در این زمان و تا قبل از همایش اصلی، پنج پیش نشست مختلف با حضور شخصیت‌های علمی مطرح و بین‌المللی از کشور‌های ژاپن، لبنان، سوریه، عراق و آفریقا جنوبی برگزار شده است.

‌اعلمی آل‌آقا در خصوص محور‌های همایش بین‌المللی شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی هم گفت: این همایش در پنج محور شهید سلیمانی و عرصه‌های بین‌المللی، شهید سلیمانی و جهان اسلام، شهید سلیمانی و حوزه و دانشگاه و شهید سلیمانی و دانش، معرفت، بصیرت، سیره و سبک زندگی ایشان طراحی شده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به صورت ویژه مورد هجمه استکبار جهانی قرار داشت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ترور ایشان نشان از عظمت حضور سردار سلیمانی در منطقه و جهان بود افزود: در اینکه شهید سلیمانی نماد وحدت ملی، ضامن تامین امنیت در کشور و منطقه بود بر کسی پوشیده نیست و این موضوع را مردم در مراسم ارتحال این شهید بزرگوار به خوبی ثابت کردند.

وی بررسی ابعاد شخصیتی و سیره زندگی شهید سلیمانی در مجامع علمی دنیا را ضروری دانست و گفت: دبیرخانه این همایش بین‌المللی را به صورت نگه تشکیل می‌دهیم تا هر ساله بتوانیم با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی زوایای مختلفی را از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی روشن و تبیین کنیم.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شهید «سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در روزهای ۳۱ شهریور و اول مهر به صورت مجازی، گفت: اندیشمندان جهان ۶۰ مقاله را به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار