عبد صالح -4

خاطراتی از حضرت امام خمینی رحمه‌الله به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای/ معلم اخلاق

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در چهارمین قسمت از مجموعه چندرسانه‌ای عبدصالح، خاطره‌ای از حضرت امام خمینی رحمه‌الله را به روایت رهبر انقلاب اسلامی منتشر کرد. عنوان این قسمت معلم اخلاق است و در آن به تقید امام راحل به اخلاق اسلامی پرداخته شده است.
کد خبر: ۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ - 03June 2015

خاطراتی از حضرت امام خمینی رحمه‌الله به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای/ معلم اخلاق

دفاع پرس؛من میخواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوانهای انقلابی و مؤمن و عاشق امام، که حرف میزنند، مینویسند، اقدام میکنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسی، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جادهی حق تعدی کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.
من یک خاطره از امام نقل کنم. ما یک شب در خدمت امام بودیم. من از ایشان پرسیدم نظر شما نسبت به فلان کس چیست - نمیخواهم اسم بیاورم؛ یکی از چهرههای معروف دنیای اسلام در دوران نزدیک به ما، که همه نام او را شنیدند، همه میشناسند - امام یک تأملی کردند، گفتند: نمیشناسم. بعد هم یک جملهی مذمتآمیزی راجع به آن شخص گفتند. این تمام شد.
من فردای آن روز یا پسفردا - درست یادم نیست - صبح با امام کاری داشتم، رفتم خدمت ایشان. بمجردی که وارد اتاق شدم و نشستم، قبل از اینکه من کاری را که داشتم، مطرح کنم، ایشان گفتند که راجع به آن کسی که شما دیشب یا پریشب سؤال کردید، «همین، نمیشناسم». یعنی آن جملهی مذمتآمیزی را که بعد از «نمیشناسم» گفته بودند، پاک کردند.
ببینید، این خیلی مهم است. آن جملهی مذمتآمیز نه فحش بود، نه دشنام بود، نه تهمت بود؛ خوشبختانه من هم بکلی از یادم رفته که آن جمله چه بود؛ یعنی یا تصرف معنوی ایشان بود، یا کمحافظگی من بود؛ نمیدانم چه بود، اما اینقدر یادم هست که یک جملهی مذمتآمیزی بود. همین را ایشان آن شب گفتند، دو روز بعدش یا یک روز بعدش آن را پاک کردند؛ گفتند: نه، همان نمیشناسم. ببینید، اینها اسوه است؛ «لقد کان لکم فی رسولاللَّه اسوة حسنة1».

خطبههای نماز جمعهی تهران در حرم امام خمینی (ره) - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴

 

 
منبع: khamenei.ir
{$sepehr_old_video_47693}
نظر شما
پربیننده ها