شهید عباس روزبهانى: فرزندان خود را با اخلاقی شایسته تربیت کنید

شهید عباس روزبهانى در وصیت‌نامه خود آورده است: فرزندان را با اخلاقى شایسته و علمى سرشار از ایمان به اسلام تربیت کنید تا خدمتگزار باشند.
کد خبر: ۴۷۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ - 12September 2021

شهید عباس روزبهانى: فرزندانتان را با اخلاق شایسته تربیت کنید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید عباس روزبهانى

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

پسرم هم اکنون نامه‌اى را از جایى براى تو می‌نویسم که نباید غروب دیگران را به خود ببینم و تو هم در سنى قرار گرفته‌اى که قادر به خواندن و درک کردن نامه نیستى لکن روزگار بدین منوال نمى‌ماند و کودک را جوان، جوان را پیر و پیر را به مرگ مى‌رساند و تو هم از این قانون الهى مستثنى نیستى و زمانى خواهى توانست نامه‌ام را به دست‌گیری و آن را بخوانى و از درد زمان آگاه گردى.

فرزندم شاید روزگار تو را بازیچه خود قرار دهد و به رنج و مشقت بیاندازد و تاب و توان نیاورى و آن را از عدم پدر دانى و، اما بدان این خواست خدا بوده که من و شما را آزمایش کند.

پسرم آرزویم این بود که تو را خود تربیت و تعلیم دهم تا با اخلاقى شایسته و علمى سرشار از ایمان به اسلام خدمت کنى، اما می‌ترسم این آرزویم را در نبودن من به تحقق نرسانى و دست‌هاى پلید منافقان که هر لحظه به رنگى و نمایى هستند با تو درآمیزند و بعد تو را از مسیر منحرف سازند و همچون زمان ما که چگونه این از خدا بی‌خبران جوانان معصوم و ناآگاه ما را به یک سرى مسائل پوچ و فریبنده از اسلام عزیز برگرداندند و این یک تذکرى بود تو بدانى و هوشیار باشى، چون این عوامل فریبان در هر زمان و مکانى یافت خواهند شد.

پسرم اکنون شرق و غرب ناجوانمردانه دست‌هاى خود را از آستین رژیم بعثی درآوردند و به ما حمله کردند و پدران و مادران زیادى را داغدار و کودکانى، چون تو را بی‌سرپرست گذاشتند و نیز دیگر فرزندان عزیز این آب و خاک را بر ضد برادران خود شورانید تا چرخ‌هاى انقلاب به‌کندی بچرخد پس در این مقطع حساس خود را مدیون خون شهدا و اسلام دیدم که با شرکت در سپاه پاسداران به اسلام و انقلاب اسلاممان کمکى کرده باشم تا شاید دینم ادا شود؛ و شرمندگى از آن دارم که ثروتى برایت باقى نگذاشتم تا زمانى که قدرت کار کردن را داشته باشى خرج کنى، اما بدان و ناامید مباش که خدا تو را خلق کرده و روزى تو را خواهد داد، چون یکى از اسماء خداوند رزاق است و روزى را خواهد رسانید.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار