مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

ارسال ۳۷۹ اثر از هنرمندان خراسان‌ رضوی به دبیرخانه جشنواره «فانوس»

«فرهنگ‎نژاد» گفت: هنرمندان استان خراسان رضوی ۳۷۹ اثر را که در سال ۱۳۹۹ تولید شده، در قالب‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، رادیویی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود به دبیرخانه جشنواره ملی فانوس ارسال کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 05September 2021

«جواد فرهنگ‎نژاد» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس، آوردگاه تولیدات هنر ارزشی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: جشنواره فانوس روشنگر مسیر فرهنگی هنری در عرصه تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس است و مشوق هنرمندان خصوصاً هنرمندان انقلابی و فعال در این عرصه خواهد بود. امیدواریم با برقراری ارتباط سازنده با این عزیزان هر سال شاهد حضور بیش از پیش هنرمندان در این جشنواره باشیم.

وی در ادامه به پنجمین جشنواره ملی فانوس اشاره کرد و ادامه داد: مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره ملی فانوس در مرحله استانی از ابتدای مرداد تا دهم شهریور اعلام شده که این مهلت به پایان رسیده است و در این زمانبندی تعیین شده آثار فاخری در حوزه دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی‌های اداره‌کل حفظ آثار استان در بخش‌های مختلف جشنواره اعم از تلویزیونی و سینمایی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش آزاد به دبیرخانه این جشنواره در استان واصل شده است.

فرهنگ‌نژاد با بیان اینکه آثار ارسالی هنرمندان به پنجمین جشنواره فانوس منطبق با موضوعات جشنواره و با رعایت قوانین و مقررات است، خاطر نشان کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی فانوس ۳۷۹ اثر است که در سال ۱۳۹۹ تولید شده که بیشترین آثار به ترتیب به بخش‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، رادیویی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود اختصاص دارد .

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مهلت ارسال آثار در مرحله استانی، ارزیابی و داوری آثار در هفته جاری انجام خواهد گرفت و در ۲۰ شهریور اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره اعلام می‌شود. برگزیدگان مرحله استانی نیز به مرحله کشوری که در آذر ۱۴۰۰ در مشهد برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

فرهنگ‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال استان خراسان رضوی میزبان برگزاری پنجمین جشنواره ملی فانوس خواهد بود لذا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از ابتدای مهر امسال با مشارکت در داوری آثار رسیده از سایر استان‌ها همگام با دبیرخانه مرکزی جشنواره به استقبال برگزاری افتتاحیه و اختتامیه پنجمین جشنواره ملی رفته است. این جشنواره با حضور فعال هنرمندان از سایر استان‌ها و همچنین مسئولین هنری و سینمایی دفاع مقدس در مشهد برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس بستگی به شرایط کرونایی استان خراسان رضوی دارد که ان‌شاءالله اگر وضعیت استان به‌لحاظ دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا مناسب باشد به‌صورت حضوری میزبان هنرمندان و برگزیدگان خواهیم بود و در غیر اینصورت به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها