امام جمعه کرمانشاه:

شاخصه های مهم دولت، مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن است

آیت‌الله «علما» گفت: یکی از شاخصه‌های مهم دولت را مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن است و دولت باید خودش را از مردم جدا نکنند، پای دردرد دل مردم بنشیند.
کد خبر: ۴۷۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ - 03September 2021

شاخصه های مهم دولت، مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان با تشریح رهنمود های مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیات دولت سیزدهم؛ با اشاره به طرح نیمه کاره منوریل شهر کرمانشاه اظهار داشت: در کشور ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد، لذا یکی از اولویت های دولت باید تمرکز بر بازسازی کشور و اتمام کارهای نیمه کاره باشد.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار هیات دولت سیزدهم گفت: دولت جدید باید امید و اعتماد به مردم را بازگرداند؛ چیزی نگویند که به آن عمل نکنند، گفتار و عملشان یکی باشد و جلب اعتماد مردم باید در راس کارهای مسوولان قرار گیرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند دولت جدید باید در انجام امور انقلابی رفتار کند، به این معنا که  در همه کار در کنار خردمندی و عقلانیت بسیار محکم و قدرتمند عمل کنند.

آیت الله علما یکی از شاخصه های مهم دولت را مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن اعلام کرد و گفت: دولت باید خودش را از مردم جدا نکنند، پای دردرد دل مردم بنشیند، کماکان آقای رییسی در این یک هفته به ۲ استان سفر کرده و در جمع مردم حاضر شده و به مشکلات آنها رسیدگی کرده است.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه یکی دیگر از ویژگی های دولت را اجرای عدالت در همه حوزه و کارها عنوان کرد و گفت: دولتمردان باید در همه احوال و موقعیت ها مدافع مظلوم باشند.

وی همچنین احیای امید نزد مردم را یکی از کارهای بزرگ دولت دانست که دولت می تواند با اجرای کارهای بزرگ دوباره آن را در مردم احیا کند.

آیت الله علما همچنین فساد ستیزی در مملکت را مانند نان شب واجب دانست و افزود: نباید یک نفر چند هزار میلیارد تومان بیت المال را بخورد و فرار کند.

ایران حامی ملت افغانستان است

امام جمعه شهرستان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات کشور افغانستان گفت: ایران همواره حامی ملت ها است و ارتباط او با دولت ها براساس رفتار آنها با ملت خودشان است لذا رفتار دولت ایران با حاکمان افغانستان بسته به رفتار آنها با ملت خودشان است و اینکه چگونه با دولت ما رفتار کنند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به ۱۷ شهریورماه در تاریخ انقلاب اسلامی و کشتار مردم در میدان ژاله به دستور شاه، افزود: پای این انقلاب خیلی زحمت ها کشیده شده، خون های زیادی ریخته، خانواده های زیادی بی سرپرست شدند لذا همه باید قدر آن را بدانیم.

وی همچنین با اشاره به روز بهورز از زحمات تمام پرستارها، بهورزها و پزشکان در مقابله با بیماری ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: انصافا جامعه پزشکی و پرستاری در ایام کرونا، دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و از زحمات همه آنان باید قدر دانی کنیم.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه همچنین در پایان یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین وحید دستجردی در ۱۴ شهریور ماه در تقویم کشور را گرامی داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار