حجت الاسلام شهیدی در اختتامیه جشنواره قاب سرخ:

حفظ انقلاب در قالب هنر، وظیفه‌ی بنیاد شهید است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید وظیفه دارد در قالب جشنواره همچون قاب سرخ و با استفاده از هنر دوربین و عکاسان، انقلاب اسلامی و شهدای جنگ و انقلاب را حفظ کند.
کد خبر: ۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ - 31May 2015

حفظ انقلاب در قالب هنر، وظیفه‌ی بنیاد شهید است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجتالاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه جشنواره قاب سرخ با اشاره به دو عامل موثر در نهضتهای فرهنگی دنیا، اظهار کرد: اولین عامل برای هر نهضت، فرد و جامعهای است که نهضت را به وجود آورده و دومین عامل فرد و گروهی است که به این راه تداوم بخشیده است.

حجت الاسلام شهیدی افزود: در نهضت عاشورا که امام حسین(ع) محدث و مبدع آن بود به دست خود حضرت و یارانش به وجود آمد و الگوی ایثار، مقاومت و شهادت شد. عده ای نیز به عنوان اسیر و آزاده تداوم دهنده نهضت عاشورا شدند.  حضرت سجاد و زینب کبری (س) عامل مبقی نهضت عاشورا بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: یزید فکر میکرد با کشتن امام حسین(ع) و اصحابش میتواند انقلابی که به دست حضرت رسول(ص) و امام حسین(ع) بنا نهاده شده را از بین ببرد. به همین منظور تبلیغاتی علیه امام انجام داده و او را به عنوان خارجی در شام معرفی کرده بود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) آمد تا با تفکرات یزید مبارزه کند و در این راه به شهادت رسید، افزود: عدهای همچون حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اقدامات دولت جور و خلفا را خنثی کردند و انقلاب را تداوم بخشیدند و این چنین پیام عاشورا به مردمی که در شام جشن گرفته بودند، رسید.

حجتالاسلام شهیدی ریشه انقلاب اسلامی ایران را در عاشورا دانست و تاکید کرد: ما به عنوان ایثارگران ملت ایران و مردم علاقهمند به انقلاب میبایست نقش تداوم نهضت عاشورا و مکتب مقاومت را حفظ و به نسل آینده منتقل کنیم. باید بکوشیم تا این فرهنگ در جامعه بماند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نهضت عاشورا عنوان کرد: اگر همین نصف روز عاشورا در طول 1400 سال چنین ثمری را بر جای نهاده، چرا فکر نکنیم جنگ هشتساله ما میتواند برای سالهای متمادی در جامعه منشا اثر باشد. تمام هشت سال دفاع مقدس که هر روزش عاشورا و کربلا بود و هر نفرش علی اکبر و ابوالفضل و نقش آفرینان کربلا بودند، برای بقای انقلاب اسلامی ثمربخش هستند.

وی با بیان این نکته که فرد فرد ما باید نقش امام سجاد (ع) و زنان ما نقش زینب کبری (س) را داشته باشند گفت: باید این فرهنگ باقی مانده را از طرق مختلف منتقل کنیم. بنیاد شهید وظیفه دارد در قالب جشنواره همچون قاب سرخ و با استفاده از هنر دوربین و عکاسان، انقلاب اسلامی و شهدای جنگ و انقلاب را حفظ کند.

حجتالاسلام شهیدی تاکید کرد: این جشنواره که تنها درباره گلزار شهدا است، هنرنمایی بزرگی بود که از 22 اسفند سال گذشته کلید زده شد و 3000 هزار عکس به این جشنواره ارسال شد که نشان میدهد جامعه میخواهد این فرهنگ باقی بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار