امام جمعه مهریز:

باید مساجد محور وحدت و خدمت باشند

حجت‌الاسلام «محی‌‌الدینی» گفت: اعزام رزمندگان و بسیجیان به حبهه‌ها از مساجد بود و امروز هم باید مساجد ما محور وحدت و خدمت باشند.
کد خبر: ۴۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 20August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خطبه ۱۴۱ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: در این خطبه از امیرالمومنین (ع) نقل شده است بین حق و باطل ۴ انگشت است و امام علی (ع) با انگشت فاصله چشم تا گوش خود را نشان دادند و فرمودند که آنچه چشم می‌بیند حقیقت است و آنچه گوش می‌شنود ممکن است باطل باشد، پس هرچه را شنیدید باور نکنید ممکن است حق نباشد.

وی ادامه داد: حتی گمان‌های بد در زندگی باعث از بین رفتن زندگی‌ها شده است، لذا باید حد اعتدال را در زندگی رعایت کرد.

در دنیا دنبال کار خیر و عمل صالح باشید

امام جمعه مهریز اذعان داشت: مصادیق کار خیر زیاد است، در دنیا دنبال کار خیر و عمل صالح باشید تا نتیحه آن را در عالم قیامت و شب اول قبر ببینید.

وی با بیان اینکه بهترین لباس، لباس تقواست افزود: لباس ما را از گرما و سرما حفظ می‌کند و زشتی‌های ما را می‌پوشاند. امام سجاد (ع) می‌فرماید خدایا مرا به لباس تقوا مزین کن.

وی با اشاره به اعمالی که سبب پوشاندن لباس تقوا می‌شود ادامه داد: کسی که دنبال گسترش عدالت باشد، فرو بردن خشم، فرو نشاندن آتش‌هایی که بین افراد جامعه می‌اندازند، بین دو نفر را آشتی دادن از مواردی است که باعث پوشاندن لباس تقوا می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز ضمن تشکر از همه مردم و هئیات مذهبی برای شرکت در مراسم عزاداری ماه محرم افزود: انشالله عزاداری ذخیره آخرت همه مردم شود که در شرایط کرونایی رعایت کردند و هرچند شور حسینی که هرساله بود را نداشتند، اما ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند و بهانه دست دشمنان ندادند.

مسجد در اسلام از احترام خاصی برخوردار است

وی افزود: مسجد در اسلام از احترام خاصی برخوردار است، مسجد باید پایگاه باشد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، انسان در مسجد تربیت می‌شود و با خدا بیشتر آشنا می‌شود. مسجد پایگاهی است برای نشر فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت (ع). 

وی با بیان اینکه مسجد مرکز اتصال بندگان به خداست و نقش مهمی در گام اول انقلاب دارد ادامه داد: اعزام رزمندگان و بسیجیان به حبهه‌ها از مساجد بود و فصا‌های دینی داشت و امروزه باید مساجد ما محور وحدت و خدمت باشد و اردو‌های جهادی از مسجد شروع شود. کانون‌های فرهنگی مساجد باید پویاتر و فعال‌تر باشند، امامان جماعات باید دقت بیشتری در تربیت مسجدی‌ها داشته باشند و فقط صرف به اقامه نماز نباشد.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب که به مساجد سفارش کردند تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه باید در مساجد حل شود.

امام جمعه مهریز افزود: کسانی که اهل مسجد هستند و با مسجد مأنوس هستند از اهالی بهشتند. خانه‌های خدا را ساختید، برکت و نور زیادی دارد اما بُعد آبادانی مساجد این است که حضور پیدا کنید و اجازه ندهید غبار غم بگیرد.

وی به اهمیت رویکرد فرهنگی دولت جدید و توجه به مساجد اشاره کرد و گفت: باید برای تقویت این سنگرهای مقدس برای انجام برنامه‌ها  و ماموریت‌های مهمی که دارد اقدام شود.

دولت جدید امور فرهنگی را در کنار سایر  مسایل در اولویت و برنامه‌های خود قرار دهد

امام‌جمعه مهریز با بیان اینکه در گذشته به مساجد و امور فرهنگی از سوی مسئولان توجه لازم صورت نگرفت، یادآور شد: از دولت جدید انتظار می‌رود امور فرهنگی را در کنار سایر  مسایل در اولویت و برنامه‌های خود قرار دهد.

با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی با همکاری مردم و مسئولان نقش اصلی در رفع مشکل اقتصادی و معیشتی مردم دارد، افزود: نمایندگان مجلس با سعه صدر، دقت و با لحاظ کردن منافع کشور و مصالح نظام، ماموریت خود را در این مقطع زمانی به خوبی انجام دهند.

وی به اهمیت جدیت و تلاش منتخبان مردم در مجلس یازدهم در انتخاب هرچه زودتر کابینه دولت و کمک  به رییس‌جمهوری برای حل مشکل کشور و خدمت به مردم اشاره کرد و یادآور شد: باید انتخاب اعضای کابینه با دقت و بررسی کامل صورت گیرد.

امام‌جمعه مهریز در ادامه به شعارهای دولت جدید به خصوص فسادستیزی، عدالت‌محوری، تحول‌گرایی و رفع تبعیض در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: باید برای تحقق این وعده‌ها از سوی دولت انقلابی و مردمی فعالیت لازم صورت گیرد.

اعتماد به آمریکا و وابستگی به آنها نتیجه حوادث روزهای اخیر در این کشور همسایه است

محی‌الدینی در ادامه به تحولات اخیر افغانستان پرداخت و گفت: اعتماد به آمریکا و وابستگی به آنها نتیجه حوادث روزهای اخیر در این کشور همسایه است که دولتی وابسته به غرب در آن کشور حکومت می‌کرد.

وی اظهار کرد: اعتماد به آمریکا و غرب هیچ نتیجه‌ای جز بدبختی و عقب‌ماندگی برای ملت‌ها و کشورها ندارد که نمونه بارز آن را امروز همه ملت‌ها در افغانستان به روشنی مشاهده می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: دولت آمریکا و اروپایی‌ها بارها بدعهدی و بی وفایی خود را به ملت‌ها و کشورها و در برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام )نشان دادند و باید همگان از گذشته درس عبرت بگیرند.

محی‌الدینی بیان کرد: طالبان به هیچ وجه با سیاست تحجر و خشونت نمی‌توانند موفق شوند باید به همه مقررات اخلاقی و انسانی و احترام به دیگران پایبند بمانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار