همایش شیرخوارگان حسینی در جوار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در جوار مزار شهدای گمنام سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 13August 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، همایش شیرخوارگان حسینی پیش‌ از ظهر امروز و همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و در جوار مزار شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

«نورعلی خزاعی» رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این مراسم اشعاری بسیار غمگین و سوزناک را به مناسبت ماه محرم در وصف امام حسین (ع) و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) خواند.

خزاعی همچنین در این مراسم اظهار داشت: ماه محرم ماه اشک و خون است و در این ماه غم عمیقی وجود دارد که با شنیدن نام آن به یاد فاجعه‌ای که در صحرای کربلا رخ داده است می‌افتیم.

وی افزود: برنامه‌های ماه محرم امسال با مشارکت مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در 612 هیئت مذهبی استان کردستان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: برگزاری 24 مراسم همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، راه‌اندازی 120 ایستگاه سلامت و صلواتی، برگزاری 400 محفل قرآنی در هیئات، مساجد و حسینیه‌ها، 200 روضه خانگی ویژه خانواده‌های هیئات مذهبی و 175 مراسم دسته‌روی در روزهای تاسوعا و عاشورا از جمله این برنامه‌ها در سطح استان است.

یکی از مداحان اهل بیت (ع) نیز در این مراسم به مداحی در رثای شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر(ع) پرداخت. این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های ویژه با هدف تأمین سلامتی نوزادان و کودکان برگزار شد.

امروز همزمان با این همایش، همایش شیرخوارگان حسینی و مراسمات مختلفی با همکاری هیئات مذهبی در مناطق استان کردستان برپا شد تا عزاداران حسینی بتوانند ارادت و عشق خاص خود را به اهل بیت (ع) بالاخص امام حسین (ع) و سایر شهدای دشت کربلا نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار