قزوه:

در این شیب تاریخی سکوت شاعران جایز نیست

شاعر انقلابی کشورمان گفت: جایز نیست شاعران در مقابل وقایعی که در کشور در حال وقوع است، سکوت کنند.
کد خبر: ۴۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 26May 2015

در این شیب تاریخی سکوت شاعران جایز نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، علیرضا قزوه شاعر آیینی، در کنگره 520 شهید هنرمند کشور که در سالن همایشهای آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: حضور من در مشهد مرا به یاد خاطرات اولین کنگره طلاب کشور که چند روزی پس از رحلت امام(ره) و جانشینی رهبر معظم انقلاب بود میاندازد؛ در آن سال با آن که در سوگ از دست دادن امام و دلشاد از بیعت با رهبر معظم انقلاب بود توانستیم با شعرمان پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم.

قزوه با بیان حس میکنم روزهای سرنوشت سازی را در پیش روداریم، اظهار کرد: ما در اینجا جمع شدیم تا 520 شهید را که با ادب و هنر سرکار داشتند تشویق کنیم.

وی با اشاره به شرایط جاری کشور اضافه کرد: میترسم در روزگاری که اینهمه سال از انقلاب گذشت اینهمه اتفاق مهم را پشت سر گذاشتیم در یک شیب تاریخی شاعران ما سکوت کنند.

وی افزود: برای ما بد است که اوباما عنوان کنند ما هواپیماهای ایرانی را مصادره میکنیم و اینکه ما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، ما اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم.

قزوه ابراز کرد: اگر کسانی که بیشتر عمرشان را بهجای اینکه در جنگ بگذراند در خارج کشور گذراند و اکنون شدهاند دیپلماتهای ما، اجازه نمیدهیم اینها از حرف رهبری عدول کنند چراکه حرف ما حرف رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: من میخواهم امروز بهعنوان یک بسیجی هنرمند و کسی که شاگرد احمد زارعی بوده و جنگ را دیده و بهعنوان نماینده شاعران بسیجی بگویم که ما تا آخرین قطره خونمان از راه امام حمایت میکنیم.

قزوه اظهار کرد: این موضع ما در مذاکره با آمریکا همان موضعی است که رهبر معظم انقلاب دارند و دولت نباید حتی یکذره از پشت سر رهبر معظم انقلاب منحرف شود.

وی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که بعد از کنفرانس ژنوتاکنون هشت بار ما تهدید شویم، هشت بار متن توافقنامه عوض شد، اینها یعنی چی؟ بیان کرد: بااینهمه ذلتها و تهدیدها بیاید بگوید ما میخواهیم از حوزههای نظامیتان بازدید کنیم. ما اجازه بازدید از حوزه هنرمندان را نمیدهیم چه برسد به حوزههای نظامی.

این شاعر آئینی ابراز کرد: ما شاعرها ثابت کردیم از سیاستمدارها جلوتریم و بهتر میبینیم شاعرها 80 سال بعد را میبیند خیلی چیزهایی که اهل سیاست نمیتوانند بینند اهل شعر میتواند ببیند و ما درست میبینیم.

وی  ادامه داد: اگر احمد زارعی زنده بود و در این جمع بود به همین اندازه نگران و دلواپس بود، آنهم در روزگاری که به دلواپسان دارد توهین میشود و شعار ضد بسیج از فلان دانشگاه بلند میشود.

قزوه بیان کرد: من به افرادی که گذرنامههایشان هم مهر اینطرف را دارد و هم آنطرف، میخواهم تذکر بدهم که ما درصحنه نظامی حاج قاسمها راداریم کسی که عظمت نام امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را در کشوری مثل عراق زنده کرده است.

وی ادامه داد: ما دیپلماتهایی مانند حاج قاسم هم داریم کسانی که بدون مترجم و با چشمبسته بتواند بهتر از اینها حرف بزنند که اینهمه نقطهضعف دست دشمن ندهند.

این شاعر آیینی بابیان اینکه چیزی که امروز مهم است این است که ما سطر به سطر مذاکرات را میبینیم و حواسمان جمع است اظهار کرد: این گریهها و خونها، فروشی و مال شما نیست که بخواهید بفروشید؛ اینها فروشی نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار