شهید حسن آلبوعلی؛

به حال من گریه و زاری نکنید که باعث شادی دشمنان شود

شهید حسن آلبوعلی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: پدر و مادر گرامی‌ام هر زمان که خبر شهادت مرا شنیدید از شما خواهش می‌کنم که گریه و زاری ننماید چون ضد انقلابیون و دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به خون شهدای سرزمین‌های مختلف ایران آبیاری شده شاد و مسرور می‌شوند. 
کد خبر: ۴۶۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ - 17July 2021

به حال من گریه و زاری نکنید که باعث شادی دشمنان شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «حسن آلبوعلی» سوم شهريور 1332 در آبادان به دنيا آمد. حسن تا پايان دوره راهنمايی درس خواند و سپس ازدواج كرد و صاحب دو فرزند دختر شد.

وی سرانجام 24 تير 1361 در بمباران هوايی پالايشگاه زادگاهش بر اثر اصابت تركش شهيد شد. 

فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسن آلبوعلی»

پدر و مادر گرامی ام هر زمان که خبر شهادت مرا شنیدید از شما خواهش می کنم که گریه و زاری ننماید چون ضد انقلابیون و دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به خون شهدای سرزمین‌های مختلف ایران آبیاری گردیده شاد و مسرور می شوند. 

از شما می خواهم در نگاهداری از همسرم، شریک زندگیم و دخترم همراه باشید و از آنها غافل نشوید که بعد از من رنج بی‌کسی و بی پدری را حس نکنند. دومین فرزندم را ممکن است نبینم از شما تقاضا دارم که اگر پسر بود همین که بزرگ شد، از خلق و خوی پدرش آگاهش نمایید و آنطور که من دلم می خواهد تربیت نمائید و اگر دختر بود هم فرقی نمی‌کند طوری مواظبت نماید و تربیت کنید که فقدان پدر، آزارش ندهد.

از خواهران عزیز و ارجمندم می خواهم که زینب‌وار تحمل نمائید و اشک نریزید بلکه در سنگر مدرسه و هم چنین مساجد ناآگاهان را تا سر حد امکان آگاه نماید و اما برادران مهربانم از شما می‌خواهم که صبور باشید و فقدان من در بین‌تان باعث شادی دشمنان نشود و همه جا از اسلام و جمهوری اسلامی و رهبر عظیم الشانمان و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران سخن بگویید.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار