امام‌جمعه کرج:

عفت و حیا در جامعه راه نفوذ دشمنان را مسدود می‌کند

آیت الله «حسینی همدانی» گفت: هرچه حیا و عفت در جامعه بیشتر باشد راه نفوذ دشمنان نیز مسدودتر مى‏شود.
کد خبر: ۴۶۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ - 09July 2021

عفت و حیا در جامعه راه نفوذ دشمنان را مسدود می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به سالگشت شهادت نهمین و جوان‌ترین امام شیعیان که در سال ۲۲۰ قمری به دستور معتصم عباسی واقع شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های حضرت جوادالائمه (ع) فراگیر نبودن آیات الهی در سطح جامعه بود. ایشان تلاش می‌کردند تا گذشته از گفتار، رفتار مسلمین برگرفته از آیات الهی باشد.

وی ادامه داد: چه خوب است هنگام صحبت با دیگران، به آیه‌ای از قرآن کریم استدلال کنیم و یا هنگام نهی دیگران از کاری آیه‌ای از قرآن را قرائت کنیم. عده‌ای با قرآن انس داشته و برای هر مطلبی آیه‌ای در ذهن دارند. امام جواد (ع) دوست داشتند جامعه این‌گونه باشد و خود ایشان نیز همین‌طور رفتار می‌کردند. امام (ع) علما و دانشمندان را تشویق می‌کردند که تفسیر غلط نداشته باشند و آن‌ها را راهنمایی می‌کردند تا بهترین فهم و برداشت را از آیات قرآن داشته باشند.

امام جمعه کرج مطرح کرد: یکی از مسائلی که باید از کودکی به دختران و پسران آموزش داد، عفاف و حجاب و حیاست. حیا از جنبه‌های مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد و عامل استحکام‌بخش ارکان جامعه محسوب می‌شود. نوع رفتار و پوشش اعضای خانواده مهم‌ترین نقش را در درک صحیح افراد از عفاف و حیا در زندگی خصوصی و اجتماعی دارد. وقتی خانواده نقش خود را درست ایفا کند، فرزند خوب تربیت می‌شود. در مراحل بعدی، مدرسه و دانشگاه و رسانه‌ها، در تربیت نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (س) و قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ و روز حجاب و عفاف گفت: دشمنان اسلام در دوره‏هاى مختلف از تعالیم اسلام ضربات مهلکى خورده‌اند لذا هر جا فرصت را مناسب ببینند ضربه‌ای می‌زنند تا انتقام گیرند. یکی از طرح‌های جدی آن‌ها نفوذ در کشورهاى اسلامى و در دست گرفتن مدیریت‌ها توسط عوامل وابسته به خودشان است تا بتوانند احکام و قوانین اسلامی را از کار انداخته و سبک زندگی غربی را جایگزین کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه تردیدی در این نیست که یکی از خبیث‌ترین نقشه‌های دشمنان علیه اسلام که به‌طور رسمی آن را به اجرا درآورد، توطئه کشف حجاب بود، عنوان کرد: پدر پیر استعمار، انگلیس خبیث که یکی از قدرت‌های بزرگ زمان خود بود و با اسلام دشمنی دیرینه داشت، با طرح کودتاى سوم اسفند سال ۱۲۹۹، قلدر وابسته‌ای را سرکار آورد تا توسط او جامعه ایرانی را از اسلام و ارزش‌های آن تهی کند.

وی افزود: او هم وقتی قدرت را به دست گرفت موبه‌مو دستور اربابانش را اجرا کرد که یکی از آن‌ها دستور کشف حجاب بود که اول زن و دخترانش را مکشفه در معرض دید نامحرمان قرار داد تا قرق را بشکند. وی برای استقرار این دستور، جنایاتی را مرتکب شد که در تاریخ ثبت شده است و البته با مقاومت‌هایی هم مواجه شد که قیام مسجد گوهرشاد یکی از آن‌هاست و همین مقاومت متدینین و درخواستی که علما داشتند موجب شد پس از ۹ سال از تصویب، قانون کشف حجاب، در سال ۱۳۲۳ لغو شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: این مسیر ترسیم‌ شده توسط دشمنان اسلام و ارزش‌های الهی هنوز ادامه دارد و وابستگان و مزدورانشان دائماً بر این نماد بندگی و عفاف هجمه می‌برند و با استفاده از بوق‌های شیطانی و رسانه‌های متعدد افراد را در مارپیچ سکوت و بعد، انفعال قرار می‌دهند. دشمنان به‌صورت سازماندهی‌شده پشت مسئله ترویج بی‌حجابی قرار دارند و آن را وسیله ضربه زدن به ارزش‌های الهی و انقلابی قرار داده‌اند و با ساختن برنامه‌های متنوع، مشغول تخریب خانواده‌ها و از بین بردن عفت و حیا و تشویق به عدم تشکیل خانواده و ازدواج سفید و .. هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه ما حجاب را نماد می‌دانیم اما دشمنان با یک نماد و سنبل مذهبی مبارزه نمی‌کنند بلکه تلاش در تغییر باورها و سپس رفتارهای مسلمین دارند و قصد دارند رفتار مسلمانان را عوض کنند، گفت: اگر رفتار شما عوض شد شما قطعاً شکست خورده‌اید. واضح است که اگر بخواهیم بگوییم کدام کشور تحت تأثیر کدام فرهنگ قرار گرفته است به لباس مردمش نگاه می‌کنیم. می‌توانیم از پوشش اصیلی که داشته و اکنون آن را تغییر داده این را بفهمیم که تحت سیطره فرهنگ جدید قرار گرفته‌اند بدون اینکه خودشان توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز هم می‌بینیم که همان خط ادامه دارد. نزدیک به 80 موسسه فرهنگی توسط استکبار و صهیونیست‌ها اداره می‌شوند که دستور کارشان تأثیرگذارى بر فرهنگ مردم ایران است و بودجه‏ بعضی از این‌ها دو برابر بودجه کل کشور هست و بر موضوع تخریب بنیان خانواده‏ها و بى‏هویت کردن جوانان سرمایه‏گذارى و طراحى کرده‏اند؛ آیا نباید برای کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، عفاف، حجاب و حیا، برنامه داشت؟ آیا متولیان فرهنگی در این قتلگاه نباید فعالیت عمیق‌تری داشته باشند؟ آیا نباید متمرکز عمل کرد و از موازی کاری و از بین بردن سرمایه دست برداشت؟

امام ‌جمعه کرج با بیان اینکه گروه‌های جهادی و خودجوش و آتش به اختیار فعالیت می‌کنند اما کار آن‌ها مسئولیت را از دوش متولیان برنمی‌دارد، تأکید کرد: باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوعات بپردازیم؛ هم از بعد ایجابی و هم سلبی. باید نقشه‌هایی که از سالیان قبل برای جوامع اسلامی و اخیراً جدی‌تر برای ایران کشیده‌اند و می‌کشند را خوب تشریح کنیم و بعد به بیان فواید حجاب و عفاف و نقشی که در سلامت اجتماع و مضرات بی‌عفتی و بی‌حیایی و نقشی که در شقاوت جامعه دارد بپردازیم.

وی عنوان کرد: فرد بی‌حجاب باید بداند وقتی حجابش را کنار گذاشت، خود را از همه ارزش‌های ناب انسانی خالی کرده است. قصدش دیده شدن بوده اما نه با کمالات، استعدادها، تفکر و معلوماتش، بلکه با جسمش خود را نشان داده است. یعنی اعلام می‌کند ببینید من غیر از جسم عریان و نیمه عریانم هیچ‌چیز قابل ‌عرضه‌ای ندارم ولی احتیاج به نگاه شما دارم لذا این شخص هیچ ارزش انسانی ندارد چون باید فرقی بین انسانی که لباس پوشیدن برای او نعمت و فضیلت است و حیوان که عریان است باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند و دم از بی‌عفتی می‌زنند و آن را ترویج می‌کنند، می‌دانند که جامعه ما خانواده ‏محور است و بى‏حجابى و ولنگاری و بی‌عفتی خانواده را از بین می‌برد. آن‌ها به دنبال همین هستند که خانواده از بین برود چون خانواده که از بین رفت جامعه و انسجام اجتماعی به هم می‌ریزد و از بین می‌رود. هرچه حیا و عفت در جامعه بیشتر باشد راه نفوذ دشمنان نیز مسدودتر مى‏شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اقداماتی انجام می‌شود که هیچ توجیهی ندارد جز اینکه قصد دارند مردم را اذیت کنند، تأکید کرد: شما مردم باید مثل همیشه که مقاومت داشتید، با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد با مقاومت برخورد کنید. دشمنان نیز بدانند که مردم ما منسجم و متحد هستند؛ از این اتحاد بترسید چون هرگز در مقابل شما کم نمی‌آورند و عقب‌نشینی نمی‌کنند؛ در انتخابات هم دیدی که چه داغی بر دلتان گذاشتند. شکایات مربوط به انتخابات در حال بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله رزاقی بیان داشت: این عالم جلیل‌القدر که روضه‌خوان اهل ‌بیت (ع) نیز بودند، سالیان متمادی به مردم این منطقه و استان خدمت کردند و معارف الهی را برای جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نشر دادند. خدای تعالی بر رفعت مقامشان افزوده بگرداند و به ما نیز توفیق دهد وظایفمان را به‌خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار