مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مجاهدت حماسه‌آفرینان دفاع مقدس ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز اگر ایران اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها پابرجاست و مردم با اعتقاد و یقین از آرمان‌های این انقلاب دفاع کرده‌­اند، به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگرانی است که در دوران دفاع مقدس با پایمردی و ایستادگی خود در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار حماسه‌ای ماندگار آفریدند.
کد خبر: ۴۶۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ - 05July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم رونمایی از قبور بهسازی شده هشت شهید آرام گرفته در آرامستان محله نوده واقع در بلوار توس مشهد امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «حسین مهدوی دامغانی» مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، «علی علی‌مددی» مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع)، «مجتبی منتظری» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، خانواده‌های شهدا و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: روستای قدیم نوده در دوران دفاع مقدس عملکرد درخشانی داشت و اهالی این منطقه در آن دوران با عشق، به خیل کثیر رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پیوستند و در پشتیبانی جنگ نیز به خوبی نقش خود را ایفا کردند.

وی ‌افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای یک لحظه هم دست از دشمنی با انقلاب برنداشته­اند و آحاد امت حزب‌الله در برابر همه این توطئه‌ها مقاومت کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: امروز اگر ایران اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها پابرجاست و مردم با اعتقاد و یقین از آرمان‌های این انقلاب دفاع کرده­‌اند و پرچم اسلام را در اقصی نقاط جهان برافراشته نگه داشته­‌اند به برکت مجاهدت شهدا، ایثارگران و رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس با پایمردی و ایستادگی خود در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر مجاهدت و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران نبود 42 سالگی انقلاب و برپایی نظام اسلامی را شاهد نبودیم، اما به کوری چشم دشمنان انقلاب، جمهوری اسلامی پیروز است و نظام پا برجاست.

یوسفعلی‌زاده خاطر‌نشان کرد: ما مسئول هستیم راه شهدا را بی‌شائبه و بی‌منت ادامه دهیم. باید از خداوند بخواهیم بر عهدی که با شهیدان داریم پا برجا بمانیم.  

این مسئول تأکید کرد: امیدواریم با مدیریت جهادی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد درخش بیش از پیش ایران اسلامی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم و پرچم شهیدان در جهان برافراشته‌تر باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی رونق بخشیدن به گلزار شهدا توسط اقشار مختلف مردم، ساماندهی گزارش شهدا و آرامستان‌های سطح شهر مشهد توسط سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد و همچنین تداوم پروژه بهسازی مزار شهدا را خواستار شد.

بهسازی قبور شهدا از موفق‌ترین اقدامات سازمان فردوس‌ها

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی نیز در این مراسم بیان داشت: یکی از اقدامات موفق سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، بهسازی قبور شهدای سطح شهر مشهد است.

وی افزود: توجه بیشتر به شهدای والامقامی که در عین نام‌آور بودند کمتر شناخته شده هستند از برکات بهسازی مزار شهدا به شمار می‌رود.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم برکات این حرکت فرهنگی شامل حال دست‌اندرکاران آن شود و علاوه بر اینکه توفیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را پیدا خواهند کرد پیرو راه شهدا نیز باشند.

در پایان این مراسم از مزار بهسازی شده شهیدان «اباصلت افخمی»، «محمد نصرتی‌مقدم»، «حسن عبدی‌جان»، «حسین اخگری»، «محمد اصغری»، «رضا تیموری»، «ماشاءالله حسن‌زاده» و «اصغر باوفا» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار