روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا خبر داد؛

افزایش واکسیناسیون کرونا از هفته آینده در کشور/ رعایت ۶۹ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشور

رئیس جمهور گفت: در مجموع ۶۹ درصد پروتکل‌های بهداشتی در کشور رعایت می‌شود و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ - 03July 2021

افزایش واکسیناسیون کرونا از هفته آینده در کشور/ رعایت ۶۹ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه با ویروسی مواجهه شدیم که هر روز ابعاد جدیدی از این ویروس نمایان می‌شود، اظهار داشت: جهش‌ها و تغییرات این ویروس بسیار خطرناک است و هر چند وقت یکبار با جهشی که دراد شرایط را برای پیشگیری و درمان سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا مخصوص یک کشور و منطقه نیست و سراسر جهان را فراگرفته است؛ باتوجه به نشناخته بودن این ویروس باید پروتکل‌ها در سطح بالایی رعایت شود، این ویروس همچنان غیر قابل درمان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این ویروس واکسن پذیر است، گفت: با تزریق واکسن کرونا میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است؛ در کشور در حوزه واکسن شرایط روز به روز بهتر شده است البته می‌بایست واکسن‌های زیادی در اختیار داشتیم و اگر طبق قرارداد‌ها پیش می‌رفتیم امروز شرایط خوبی در حوزه تامین واکسن داشتیم.

روحانی گفت: شرایط واکسیناسیون از هفته آینده بهتر خواهد شد و واکسیناسیون به صورت وسیع‌تر انجام خواهد شد؛ همچنین با افزایش مراکز واکسیناسیون مردم به راحتی واکسن دریافت می‌کنند.

وی با هشدار در خصوص پیک پنجم کرونا در کشور افزود: در مجموع ۶۹ درصد پروتکل‌های بهداشتی در کشور رعایت می‌شود و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

روحانی با بیان اینکه ۹۲ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و اگر مراعات نکنیم شهرهای قرمز ما بیشتر می‌شود، گفت: از همه استانداران، نیروی انتظامی و همه افرادی که باید نظارت و مراقبت کنند می‌خواهم تا رنگ‌بندی را به دقت مورد توجه قرار دهند و تمام دستورالعمل‌ها در شهرها بسته به نوع رنگ، رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های جنوبی به دلیل نفوذ ویروس دلتا، باید مراقبت بیشتری انجام شود امروز در ارتباط مستقیم با استان سیستان بلوچستان دیدیم مردم با مشکلات مواجه بودند که همه باید کمک کنند تا این مشکلات رفع شود.

روحانی با بیان اینکه درمان این ویروس، با اقدام جمعی امکان پذیر است، اظهار داشت: بنابراین درمان ویروس کرونا در سراسر جهان باید پیگیری شود و در داخل کشور هم انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها را باید مدنظر قرار دهیم.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد مردم هم در تابستان برای سفرها مراعات کنند و به مناطق قرمز و نارنجی نروند و سفرهای تابستانی را به تاخیر بیاندازند و تردد به اماکن عمومی، مراکز خرید، تجمعات و دورهمی ها را مراعات کنند تا بتوانیم جلوی انتقال این ویروس به ویژه نوع جدید هندی آن را بگیریم و کشور بتواند با سلامت و اطمینان بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار