سردار یعقوب سلیمانی در گفتگو با دفاع پرس:

راهیان نور غرب باید مثل راهیان نور جنوب پویا باشد/ حضور 18 هزار نفر در مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: اگرچه اعلام شده بود که مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز با حضور 15 هزار نفر برگزار می‌شود، اما طبق جمع بندی اولیه آماری، بیش از 18 هزار در این مراسم حضور پیدا کرده اند.
کد خبر: ۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 26April 2015

راهیان نور غرب باید مثل راهیان نور جنوب پویا باشد/ حضور 18 هزار نفر در مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز

سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با تعداد زائرین راهیان نور در سال 93 اظهار داشت: بازهی زمانی یک ساله راهیان نور از اردیبهشت ماه شروع شده و در فروردین سال بعد به اتمام میرسد.

وی با بیان اینکه مراسم صعود به قله بازی دراز، آغاز حرکت فرهنگی راهیان نور سال 94 بود، ادامه داد: آماری که با مشارکت دستگاهها جمع آوری شده است و به طور رسمی نیز در آینده اعلام خواهد شد، حکایت از افزایش تعداد زائرین مناطق عملیاتی دفاع مقدس نسبت به سال گذشته دارد.

سردار سلیمانی گفت: مراسم گرامیداشت شهدای بازی دراز، امسال به لحاظ کمّی و کیفی نسبت به سالهای قبل پیشرفت داشته است و حجم زائران نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: به لحاظ محتوایی، برنامههای فرهنگی بهتری نسبت به سال قبل انجام شد که این برنامهها براساس نظرسنجی که سال قبل صورت گرفت، انجام شد.

وی حضور جوانان و خانوادهها در مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز را چشمگیر دانست و بیان داشت: جوانهایی که در راهیان نور جنوب و سالهای قبل در راهیان نور غرب حضور داشتند، مسبب این شدند که خانوادهها با وسایل نقلیه شخصی در این مراسم حضور یابند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: اگرچه عنوان شده بود که امسال 15 هزار نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود میکنند اما براساس آمارها و جمع بندی اولیه، بیش از 18 هزار نفر امسال در یادمان عملیات بازی دراز حضور پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکان پشتیبانی باشد ما میتوانیم جمعیت بیشتری را جهت حضور در یادمانهای دفاع مقدس میزبانی کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز حرکت راهیان نور به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در سالهای آینده چه دستگاههای دولتی در این امر ورود پیدا کنند و چه پیدا نکنند، مردم در یادمانهای دفاع مقدس حضور پیدا میکنند و یاد و خاطره شهدا و حماسه آفرینی ایثارگران را گرامی میدارند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در مراسم صعود بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز برخی از تسهیلات همچون جاده و ایستگاههای صلواتی تامین شد که مردم به صورت خودجوش نیز در این امر مشارکت داشتند. امیدواریم این حرکت در سومار، پاوه، تمرچین و سایر نقاطی که در غرب زمینهاش را دارد تسری پیدا کند و اردوهای راهیان نور غرب همچون راهیان نور جنوب پویا باشد.

وی افزود: پیشنهاد داده شده است تا همانند مراسمی که در بازی دراز برگزار شد در سومار نیز به جهت اینکه عملیاتهای مهمی در آنجا صورت گرفته است، برگزار شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: این حرکتها باعث میشود تا سرزمین مجاهدتهای خاموش به واسطهی حضور مردم پر رونق شود و خاطرات شهدای این منطقه بیان شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پیش بینیتان از حضور مردم با وسایل نقلیه شخصی در یادمانهای دفاع مقدس طی سال آینده چیست، اظهار داشت: پیش بینیام این است که حداقل بین 10 تا 15 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشته باشد و این مبتنی بر آن است که تسهیلات جادهای و اسکان زائران فراهم شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها