بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس تهران به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری؛

معلمان درس ارزش‌یابی و به پای ارزش زیستن و مردن را به جهانیان آموختند‌

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ - 02May 2021

معلمان درس ارزش یابی و به پای ارزش زیستن و مردن را دانش آموزان آموختند.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران به مناسبت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ (قلم: ۱)

تعليم و تربيت از شؤون الهی است و خداوند متعال اين هبه را به مقرّبان درگاهش عنایت فرموده تا مسير کمال را به اشرف مخلوقاتش بياموزند.

معلمی، شغل نيست؛ عشق است؛ هنر و توانمندی است؛ ایثار و فداکاری است.

دوازدهم اردیبهشت ماه، روز معلم، روز بزرگداشت استاد وارسته، عالم عامل، آیت الله شهید مرتضی مطهری، آن «فرزند عزيز امام ‌(ره)، پشتوانه محكم برای حوزه‌های علميه و دانشگاه ها، و خدمتگزار سودمند برای ملت و كشور»، او که با بهره گیری از اسلام ناب محمدی (ص) در تربیت نسلی شایسته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشید، گرامی باد.

بدون شک پاسداشت قدر و منزلت انسان‌های شریفی که خالصانه در پرتو خورشید تعلیم و تربیت الهی، به شکوفا نمودن استعدادهای نهفته دانش آموزان همت می‌گمارند و در اوج لطافت و پاکی، بذر محبت و مهر را در سرزمین قلب تشنگان وادی معرفت می‌کارند، در روز و ماه و فرصتی معین، میسر نمی‌باشد اما به رسم «‌ما لا یُدرکُ کلّهُ لا یُترَکُ کلّه» در ایام شهادت فیلسوف والامقام شهید مطهری که سالروز شهادتش، بهانه‌ای برای تجلیل از باغبانان بوستان دانش و معرفت گردیده است، همت‌شان را می‌ستاییم و با تبریک و شادباش «روز معلم» به تمامی همکاران تلاشگر و فرهیختگان عرصه‌ تعلیم‌ و تربیت، عزت و عظمت ایران اسلامی را از خداوند علیم خواهانیم.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، و معلمان شهید، معلمانی که در زمان دفاع مقدس شهید شدند، بزرگترین درس را به دانش آموزانشان و همینطور جهانیان آموختند. یعنی درس ارزش یابی و به پای ارزش زیستن و مردن.

روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می‌گوید و در این ماه شریف رمضان، از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها