گفت‌و‌گوی دفاع پرس با پدر شهید مدافع حرم افغانستانی که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کند؛

افغانستانی‌ها هرجا که اسلام نیاز به دفاع داشته باشد، حضور دارند/ دوست دارم به محمدجوادم بپیوندم

پدر شهید "محمدجواد محمدی" می‌گوید: همیشه از خدا خواسته‌ام و این را در نمازهایم نیز بیان کرده‌‌ام که با شهادت از این دنیا بروم، در راه امام حسین(ع) شهید بشوم و به فرزندم بپیوندم.
کد خبر: ۴۵۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ - 19April 2015

افغانستانی‌ها هرجا که اسلام نیاز به دفاع داشته باشد، حضور دارند/ دوست دارم به محمدجوادم بپیوندم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس:از همان هفتههای اول حمله تکفیریهای داعش به سوریه شیرمردان مسلمان و شیعه از کشورهای مختلف برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوی سوریه شتافتند. در این چند سال نیروهای ایرانی در مقام مستشار و نیروهای افغانستانی جانانه به دفاع از حرم اهل بیت(ع) پرداختند. شیرمردانی از هرات، مزارشریف و دیگر شهرهای افغانستان این روزها در کنار سایر رزمندگان سوری و عراقی و در قالب تیپ فاطمیون با تکفیریها میجنگند و در حال دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستند.

"سعیدمحمد محمدی" پدر این شهید مدافع حرم میگوید: محمدجواد از رزمندگان تیپ فاطمیون بود. او همراه با 18 نفر از دوستان خود به سوریه رفت. از ماهها قبل خبرهای ضد و نقیضی از شهادتش میشنیدم تا اینکه هفته گذشته خبر شهادتش را آوردند.

وی که اکنون در اردوگاهی در بردسیر کرمان زندگی میکند، خاطرنشان میسازد: خودم از مبارزان و مدافعان افغانستانی در حمله ارتش سرخ شوروی به افغانستان بودم. 15 سال در جبهههای افغانستان جنگیدم و به این سابقهام افتخار میکنم که از وطنم دفاع کردم و هرجا برای دفاع از اسلام نیاز باشد، حاضر میشوم.

پدر شهید میگوید: همیشه از خدا خواستهام و این را در نمازهایم نیز بیان کردهام که با شهادت از این دنیا بروم، در راه امام حسین(ع) شهید بشوم و به فرزندم بپیوندم.

پدر شهید "محمد جواد محمدی" با صدایی آرام درباره چگونگی حضور فرزندش در جبهه سوریه توضیح میدهد: محمد جواد 23 ساله بود و در کرمان و شهرهای مختلف کار بنایی و کشاورزی میکرد. هر کار که از دستش برمیآمد انجام میداد.

وی ادامه میدهد: تیرماه سال گذشته پیشنهاد داد که میخواهم در مسافرت کوتاه مدتی خدمت حضرت زینب(س) بروم و به سوریه مشرف شوم. من هم خبر نداشتم که قرار است برای جنگ برود. بعدها خبردار شدم با 18 نفر از دوستانش تصمیم گرفته بودند، برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه بروند.

وی با توضیح اینکه به جز محمد جواد سه پسر دیگر و یک دختر دارم که همگی از او کوچکتر هستند، میگوید: محمد جواد چند سال پیش با دختر عمویش ازدواج کرد و الان یک دختر دو ساله دارد. بعد از اینکه به سوریه رفت دو بار تلفنی تماس گرفت و خبر سالم بودنش را داد و گفت که خاطر جمع باشید که حضرت زینب(س) ما را قبول کرده که اینجا باشیم. بهمن سال گذشته خبر شهادتش به ما رسید ولی راست و دروغش مشخص نبود. دو ماه تقریبا با همین وضعیت سر کردیم تا اینکه هفته پیش خبر دادند واقعا شهید شده و چون چند وقتی بود تماس تلفنی هم با او نداشتیم یقین پیدا کردیم که محمد جواد شهید شده است.

پدر شهید "محمد جواد محمدی" تاکید دارد که بگوید محمد جواد از  شیعهی 12 امامی بود و در خانوادهای مذهبی بزرگ شد، او میگوید: "بعضی از دوستان محمد جواد شهید و بعضی دیگر سالم برگشتند. محمد جواد اخلاق خوبی داشت و فقط مشغول کار و کارگری بود. نمازهایش را نیز سر وقت میخواند."

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
شهادتت مبارک محمد جواد جان. دلاور افغان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار