آیت الله نوری همدانی:

دیپلمات های ایرانی، منطق اسلام را به دنیا نشان دادند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: دیپلمات های ایرانی معتقد به اسلام بوده و منطق آن را به دنیا نشان دادند.
کد خبر: ۴۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ - 08April 2015

دیپلمات های ایرانی، منطق اسلام را به دنیا نشان دادند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید عظام پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در درس خارج فقه خود  در مسجد اعظم، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) از تیم هسته ای ایران تقدیر و تشکر کرد و گفت: دیپلمات های ایرانی معتقد به اسلام بوده و منطق آن را به دنیا نشان دادند.

وی در ادامه افزود: این عزیزان باید عزت اسلام را در نظر بگیرند؛ چرا که باید متوجه باشند که دشمن فریب کاری در مقابل دارند که سوابق جنایتکارانه ای در پرونده خود دارد.

آیت الله نوری همدانی به مسئله لغو تحریم ها پرداخت و خاطر نشان ساخت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تحریم ها باید در گام اول لغو شود.

این مرجع تقلید، گروه های مختلف سیاسی را به وحدت و اتحاد دعوت و تصریح کرد: مردم و گروه ها نباید دو فرقه شده و اتحاد خود را از دست دهند.

این مرجع تقلید ضمن ابزار نگرانی از پروتکل الحاقی بیانیه لوزان بیان داشتند: این پروتکل به آنها فرصت می دهد تا از مباحث غیر هسته ای نیز تحقیق و تفحص کنند ؛ پس مسئولان ما باید به این مباحث توجه داشته باشند.

حمله به یمن خلاف صریح قرآن است

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع کشتار مسلمانان یمن پرداخت و گفت: چرا عربستانی که خود را خادم حرمین شریفین دانسته و در سال میلیون ها قرآن چاپ می کند، به مسلمانان یمن حمله کرده است؟ در حالی که این عمل خلاف صریح آموزههای قرآن است.

وی افزود: اختیار یمن در دست مردم آنها است و کشورهای دیگر نباید دخالت کنند.

نباید در برابر حادثه فرودگاه جده سکوت کرد

آیت الله نوری همدانی همچنین به حادثه ناگوار در فرودگاه جده واکنش نشان داد و اظهار داشت: این مسئله بسیار عجیب بوده و مسئولان ما باید درباره آن تحقیق و تفحص کنند.

این مرجع تقلید افزود: ما امروز در اوج قدرت هستیم نباید در مقابل سکوت کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان با بیان این که مسئولان باید اقتصاد کشور را در داخل مملکت درست کنند، خاطر نشان کرد: مردم از گرانی رنج برده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، چرا که نظارت و اشرافی در بازار مشاهده نمی شود؛ پس دولت به فکر مردم باشد و مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها