داور دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

غفلت از حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی جنگ/ در حد عظمت انقلاب اسلامی کار پژوهشی رخ نداده است

سردار بهروز اثباتی به غفلت از پژوهش در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حد عظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت کار پژوهشی رخ نداده است.
کد خبر: ۴۴۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ - 01February 2021

سردار «بهروز اثباتی» داور و مسوول بخش اجتماعی اقتصادی دوسالانه آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه نظام آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی کشور بعد از گذشت چند دهه از دفاع مقدس نگاه جدی به این مباحث ندارد، اظهار داشت: معمولاً تبعات هر جنگی بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی بروز و ظهور پیدا می‌کند و این تبعات می‌تواند مبدا مشکلات و یا عامل پیشرفت‌های زیادی قرار گیرد چراکه اساساً یکی از اثرات جنگ‌ها، ایجاد تحول است.

وی با تاکید براینکه پژوهش در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی درخصوص جنگ تحمیلی مورد غفلت قرار گرفته، گفت: به‌نظرم این مقوله کمتر مورد توجه قرار گرفته است به ویژه در حوزه اقتصادی؛ یعنی ما در حوزه اقتصادی و ابعاد، تاثیرات، وقایع و تحولات اقتصادی و اجتماعی آن، چیزی که در حد عظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت است، غفلت کرده‌ایم.

مسوول بخش اجتماعی ـ اقتصادی دوسالانه آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته درخصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی، اما ما هنوز به لحاظ کمی و کیفی با آثار قابل ملاحظه‌ای مواجهه نیستیم.

سردار اثباتی از پدیدآورندگان آثاری علمی و کتاب در خصوص مباحث اقتصادی و اجتماعی جنگ تشکر کرد و ادامه داد: ما از پدیدآورندگان آثار موجود تشکر می‌کنیم و نقدمان را متوجه کسانی می‌دانیم که در این حوزه وظایفی داشتند و به آنها عمل نکردند، اما در عین حال عزیزانی مقالات دکتری خود را به این موضوع توجه داده‌اند و همچنین کتاب‌های تالیف شده که در بین این آثار، کار‌های مورد تقدیر خوبی وجود داشت.

وی به نحوه داوری آثار این بخش دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد و عنوان کرد: در این بخش در مجموع، داوری‌ها در چند مرحله شکل گرفت و در بخش رساله شش اثر به داوری نهایی رسید و در بخش کتاب نیز ۹ کتاب طی مراحل گزینش و ریزش به مرحله نهایی داوری رسید که در نهایت در دو بخش رساله و کتاب برگزیدگانی معرفی شدند.

مسوول بخش اجتماعی اقتصادی دوسالانه آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد: چند دسته معیار‌های عمومی نشر و نگارش و معیار‌های پژوهشی توجه به موضوع دفاع مقدس در داوری‌ها به عنوان معیار قرار و آثار بر این اساس داوری شدند. بحث‌ها و شاخص‌های کیفی را به شاخص کمی تبدیل کردیم و تبدیل فرم شد و در اختیار داوران قرار گرفت و عزیزان آثار را بر این اساس داوری کردند.

انتا‌های پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها