فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

كشف بیش از یک تُن تریاک در عملیات پلیس سیستان و بلوچستان

سردار طاهری از دستگیری ۹ سوداگر مرگ و کشف یک تُن و ۱۱ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقچیان مواد افیونی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ - 09January 2021

كشف بیش از یک تُن تریاک توسط پلیس سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های «ایرانشهر» و «بمپور» با اشراف اطلاعاتی، اعضای یک باند مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال دو محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان بمپور در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه، یک تیم از این باند قاچاق را که با دو دستگاه پژو ۴۰۵، در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در حوالی شهر «نوکچوب» این شهرستان بودند، شناسایی کردند و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، زمین‌گیر شدند و خودرو‌های آن‌ها توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات هر پنج قاچاقچی دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده از آن‌ها ۳۷۵ کیلو و ۶۷۵ گرم کیلو گرم تریاک به همراه دو قبضه سلاح کلاش و ۱۲۰ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر نیز یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به‌وسیله دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در سه‌راه «نوک‌آباد» این شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجهی مواد افیونی بودند، شناسایی کردند و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی کردند و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودرو‌ها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات مقتدرانه، جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، چهار نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۶۳۵ کیلو و ۹۵۵ گرم تریاک را به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۶۰ فشنگ جنگی کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در مجموع یک تن و ۱۱ کیلو و ۶۳۰ گرم تریاک کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و تلاش برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار