مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:

یکی از زیباترین اسم‌های تاریخ ایران «شهید حاج قاسم سلیمانی» است

احد جاودانی با اشاره به اینکه همیشه در تاریخ کشور‌های جهان انسان‌هایی هستند که به عنوان قهرمان در ذهن‌ها می‌مانند و ماندگار می‌شوند، گفت: یکی از زیباترین اسم‌ها در تاریخ ایران ما شهید قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۴۳۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ - 04January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار «سپهبدحاج قاسم سلیمانی»، مراسم شب شعر و افتتاح نمایشگاه تصویرسازی «نقش دل» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام «ابوترابی» امام جمعه موقت تهران، «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن حسن زاده» فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، «حسن بیگی» معاون سیاسی اجتماعی استانداری، «صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران و معاونان ستادی و جمعی از اساتید و اهالی شعر و ادب در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.

در این آیین معنوی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، شاعران و اساتید گرانقدری، چون مصطفی محدثی خراسانی، علی محمد مؤدب، رضا اسماعیلی، کامران شرفشاهی و رضا عبداللهی به خوانش آثار و اشعار خود در وصف شخصیت و رشادت‌های شهید سلیمانی پرداختند.

جاودان: یکی از زیباترین اسم‌ها در تاریخ ایران «شهید حاج قاسم سلیمانی» است 

در ادامه، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن سلام و خیر مقدم به حاضران، اصحاب فکر و اندیشه و قلم و شعرای گرانقدر و گرامیداشت یاد و خاطر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم توجه هنر و هنرمندان به معرفی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر به‎دنبال برجسته نمودن ظرافت‌ها و نقاط پنهان زندگی یک انسان ـ یک فرهیخته- یک مبارز و یک الگو هستیم تا بتوانیم با زبان هنر هرچه بهتر او را به تصویر بکشیم.

جاودانی با اشاره به اینکه همیشه در تاریخ کشور‌های جهان انسان‌هایی هستند که به عنوان قهرمان در ذهن‌ها می‌مانند و ماندگار می‌شوند، افزود: یکی از زیباترین اسم‌ها در تاریخ ایران ما شهید قاسم سلیمانی است و ما بعنوان متولیان امر فرهنگ و هنر باید همه قوای خود را بکار گیریم تا با زبان هنر به ابعاد و زوایای شخصیت این بزرگ مرد پرداخته و نسل تشنه امروز را چه در کشور خودمان و چه در سطح جهان معرفی نمائیم.

ابوترابی‌فرد: «شهید سلیمانی» نماد هجرت و مجاهدت

در ادامه این مراسم حجت الاسلام «سید محمد حسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای برپایی این مراسم اظهار داشت: مهمترین درسی که باید از شهید سلیمانی بیاموزیم، درس آراستگی به مقام بندگی است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نمادی از عقلانیت، تفکر و اندیشه بود گفت: تمام دستاورد‌ها و سرمایه‌های ارزشمندی که شهید سلیمانی در دوران زندگی اش از آن بهره‌مند بود، ثمره عقلانیت او بود و این عقلانیت او را در زمره بندگی خداوند قرار داد.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: مقام عبودیت شهید سلیمانی او را برای انتخاب بهترین مسیر و نزدیکترین راه برای رسیدن به خداوند متعال قرار داد و آن راه نزدیک، راه سخت مجاهدت در راه خدا بود.

امام جمعه موقت تهران، سردار سلیمانی را به عنوان انسانی هوشمند، خردمند، متفکر و فهیم و یار وفادار و بازوی قدرتمند و اقتدار آفرین فرماندهی عالی‌قدر نیروی‌های مسلح و رهبر فرزانه امت اسلامی نام برد، انسانی که ۴ دهه هجرت الی الله را تجربه کرد و به عنوان نماد هجرت و مجاهدت شناخته شد.

در پایان این مراسم نمایشگاه تصویر سازی «نقش دل» که به‌مناسبت شهادت سردار سلیمانی فراهم شده است، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه موقت تهران و سایر مدیران، مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه در نگارخانه رسول مهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار