چهل‌سالگی سرو/ شهید «مهدی مهدیزاده»:

از شما می‌خواهم که همیشه به یاد خدا باشید

شهید «مهدی مهدیزاده» فرزند بمانعلی دراولّین روز فروردین سال ۳۴۳ درخانواده‌ای مذهبی و مستضعف در عقدا دیده به جهان گشود و برکت و رونق و گرمی به خانواده و محیط بخشید. در فرازی از وصیت‌نامه شهید بزرگوار آمده است: هر کس در این مدّت، عمر خود را به اعمال و اخلاق پسندیده گذراند و نفس خود را پاکیزه ساخت، فردای قیامت در آن میدان امتحان سبقت می‌گیرد و بهشت را خریداری می‌کند. از شما می‌خواهم که همیشه به یاد خدا باشید.
کد خبر: ۴۳۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 06December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «مهدی مهدیزاده» فرزند بمانعلی دراولّین روز فروردین سال ۳۴۳ درخانواده‌ای مذهبی و مستضعف در عقدا دیده به جهان گشود و برکت و رونق و گرمی به خانواده و محیط بخشید.

والدین با تنگدستی فراوان با کار و زحمت کارگری پدر و حتّی مادر با شیر دادن به اطفال دیگر زندگی را تأمین می‌کردند؛ امّا لحظه‌ای از تربیت صحیح فرزند با معیار‌های اسلامی غافل نبودند. دوران تحصیل دبستان و راهنمایی را در مدارس خیّام و مولوی عقدا با موفّقیّت گذراند و سپس وارد دبیرستان ادب عقدا شد و در رشته فرهنگ و ادب به تحصیل پرداخت. با قرآن و نهج البلاغه و ادعیۀدینی مأنوس بود.

از شما می‌خواهم که همیشه به یاد خدا باشید

صوت اذانش هنوز طنین انداز در گوش همسایه‌ها و اهالی عقدا است. توجّهی به دنیا نداشت. شرکت در نماز جماعت و جمعه و خواندن نماز شب را بر خود فرض می‌دانست. رفقا و دوستانش را نیز به نماز جماعت و مراسم مذهبی می‌برد و آن‌ها را برای دفاع از اسلام آماده می‌ساخت. به مطالعه بسیار علاقه داشت؛ شب‌ها از خواب خود می‌کاست و به مطالعه می‌پرداخت.

عشق به انقلاب و امام زمان (عج) و نیاز جبهه ها٬ اورا داوطلبانه راهی جبهه‌های نبرد نمود و سنگر خاکی وسختی جبهه را بر کلاس درس وراحتی درآغوش گرم خانواده ترجیح داد و مدّت ۹ ماه و ۲۶ روز از عمر گرانبهای خود را در جهاد و جبهه گذراند. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱/۸ در عملیّات فتح المبین در منطقۀ رقابیّه بر اثر اصابت ترکش به ناحیۀ سر دعوت حق را لبیک گفت و عروس شهادت را از آن خود ساخت و به رضوان پر کشیده، بر مولایش سیّدالشّهدا (ع) مهمان شد. پیکر پاک و مطهرش با شکوهی خاص تشییع و در گلزار شهدای عقدا به خاک سپرده شد.

در ادامه فرازی از وصیت‌نامه شهید بزرگوار را می‌خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر کس در این مدّت، عمر خود را به اعمال و اخلاق پسندیده گذراند و نفس خود را پاکیزه ساخت، فردای قیامت در آن میدان امتحان سبقت می‌گیرد و بهشت را خریداری می‌کند. از شما می‌خواهم که همیشه به یاد خدا باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار