سردار احمدیان:

امروز کشورهای منطقه وضعیتی مشابه دوران دفاع مقدس دارند

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، بحرین و یمن وضعیتی شبیه به دوران دفاع مقدس بوجود آمده است.
کد خبر: ۴۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 07March 2015

امروز کشورهای منطقه وضعیتی مشابه دوران دفاع مقدس دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار اکبر احمدیان طی سخنانی در مراسم یادواره 300 شهید منطقه خاکفرج قم ابراز داشت:  تکریم شهیدان و جان باختگان جنگ در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان تفاوتهای بسیاری دارد تصور عمومی از جانباختگان جنگ در جهان این است، که این افراد با تقدیم جان خویش خود را از زندگی در دنیا محروم نمودهاند.

وی افزود: در ایران اسلامی به برکت تعالیم اهل بیت(ع) تصور مردم از شهادت دقیقا عکس تصور مردم جهان است زیرا نگاه مردم ایران به شهدا به این گونه است که با گذشتن از جان خویش حیات جاودانه و ابدی پیدا کرده اند.

رییس مرکز راهبردی سپاه پاسداران با بیان اینکه هر شهید در یک محله و یک شهر مانند یک چراغ میدرخشد و به آن شهر و محله مسیر نشان میدهد، افزود: پاسداشت شهدا در حقیقت گرامیداشت آن فکر و ارزشهایی است که شهدا برای آن دست از جان خود شستند و جان عزیر خود را برای آن نثار کردند.

وی در تبیین چیستی تفکر شهدا تصریح کرد: فکر شهدا همان فکر و اندیشهای است که حضرت امام(ره) را در سال 42 آن گونه در نزد مردم مقبول کرد و آنها را به صحنه مبارزه با طاغوت آورد.

رییس مرکز راهبری سپاه با تاکید بر حفظ افکار و اندیشههای شهدا و همچنین ترویج آن در جامعه، تصریح کرد: امروز کسانی که در برابر افکار شهدا با در دست گرفتن قلم اقدام به ارایه تئوری و تولید فکر میکنند بدون شک در مقابل جبهه شهدا بویژه شهیدان کربلا ایستادهاند.

وی جبهه شهدا را بزرگ و فراگیر توصیف کرد و افزود: هر کسی که این جبهه را تقویت کند بدون شک در صف شهدای کربلا ایستاده است.

احمدیان با اشاره به انتقال پیام و همچنین نفوذ ارزشهای انقلاب اسلامی به سراسر جهان، تصریح کرد: امروز در کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، بحرین و یمن درست وضعیتی شبیه به دوران دفاع مقدس بوجود آمده، و مردم این کشورها در حال تقدیم شهدای فراوان در راه اسلام و ارزشهای الهی هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز حتی اگر سرکوب هم بشود در هزاران جای دیگر در جهان ریشه دوانیده است و آن پیام بزرگ امام مبنی بر صدور انقلاب به تمام جهان که روزی رویایی بیش نبود، کاملا محقق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار