امیر «فهمیده» در آیین اختتامیه جشنواره فانوس:

دفاع مقدس را نباید در جغرافیای خود محصور کنیم/ هنر می‌تواند دفاع مقدس را ماندگار کند

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، گفت: دفاع مقدس می‌تواند اسطوره جهانی شود و نباید در جغرافیای خود آن را محصور کنیم.
کد خبر: ۴۲۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 01November 2020

دفاع مقدس را نباید در جغرافیای خود محصور کنیم/ هنر می‌تواند دفاع مقدس را ماندگار کندبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، امیر «محمد قاسم فهمیده» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس «فانوس»، اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندان از سراسر کشور گرد هم جمع شده‌ایم تا فرهنگ ایجاد شده در دوران مقدس که ایثار، صلابت، شجاعت و جهاد، مقاومت و پیروزی بود را به نمایش بگذاریم و سرودهای زیبای ما آماده ایم، ما می‌توانیم، ما پیروز هستیم و اینک ما قوی هستیم را دوباره با هم می‌خوانیم.

وی افزود: یکی از بهترین و اثربخش‌ترین روش‌ها برای دستیابی به فرهنگ دفاع مقدس، بهره‌مندی از ظرفیت هنر، جلب همکاری و همراهی هنرمندان متعهد این سرزمین است، هنرمندانی که در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقرس پیشگام و مشارکت گسترده داشتند.

امیر فهمیده اشاره‌ای به شروع جنگ کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین خصومت دشمنان به راه انداختن جنگ بود و جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب راه انداخت و این جنگ موجب شعله‌ورتر شدن انقلاب و روحیه انقلابی شد.

او بیان کرد: دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهره خود را در ابعاد مختلف نشان بدهد و نشان داد.

امیر فهمیده با بیان اینکه دفاع مقدس، تابلوی زیبایی استقامت و حماسه آفرینی است، رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس را رهبری حکیمانه امام خمینی و وحدت و یکپارچه نیروهای مسلح، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی و حضور مردم انقلابی بود، بیان کرد و گفت: دفاع مقدس می‌تواند اسطوره جهانی شود و نباید در جغرافیای خود آن‌را محصور کنیم.

وی با اشاره به اینکه رضایت و حضور پراشتیاق مردم عامل شکست دشمنان شد، گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیم و تمام نشدنی ایران اسلامی، روح و پیام دفاع مقدس، مجاهدت، شکست ناپذیری و پیروزی است.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس توسط هنر و هنرمندان باید زنده بماند و مردم ما صدها سال از آن بهره ببرند و باید به آن افتخار کنند.

وی اظهار کرد: دفاع مقدس کلید وحدت کشور است و همه مشتاق بیان واقعیت‌ها هستند و توجه به هنر، امور سینمایی و تبلیغات می‌تواند تاریخ دفاع مقدس را ماندگار کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها