معرفی کتاب؛

«روایت بی‌قراری»

کتاب «روایت بی‌قراری» خاطرات شفاهی همسر شهید مدافع حرم «حسین محرابی»، توسط نشر ستاره‌ها به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۴۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 02October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «روایت بی‌قراری» در برگیرنده خاطرات شفاهی «مرضیه بلدیه» همسر شهید مدافع حرم «حسین محرابی» است.

تحقیق و پژوهش کتاب «روایت بی‌قراری» را «زهرا احسن مقدم» و «زینب آخوندی» بر عهده داشتند و «بتول پادام» آن را به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب توسط نشر «ستاره‌ها» و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی در شمارگان یک هزار جلد در سال 1399 چاپ و منتشر شده است.

«مرضیه بلدیه» در یادداشتی در ابتدای کتاب «روایت بی‌قراری» آورده است: حسینم مرا ببخش برای روزهایی که نفهمیدم این دنیا جایی برای آرامش شما نیست و من معنی بی‌قراری شما را نمی‌فهمیدم. مرا ببخش برای روزهایی که برای شما فقط رضایت خدا مهم بود برای من رضایت مردم.

همسرم مرا ببخش، برای روزهایی که مجبور بودی برای رضایت من خودت را به ندیدن، و نفهمیدن بزنی، ما که می دانیم چقدر برایت سخت بود.

بخشی از کتاب

کتاب خاک‌های نرم کوشک را از قفسه برمی‌دارم. می‌دانم حسین آن را خوانده. توی خانه از این دست کتاب‌ها کم نداریم. صحیفه، نهج البلاغه، شوکران، زندگی شهدا که حسین عجیب با آنها علاقه دارد. کتاب را می‌گیرم مقابلش.

حسین جان، تو می‌خواهی شهید برونسی رو الگو کنی، نمی‌شه. اونا یه چیز دیگه بودن. هر دوره اقتضائات خودشو داره... به نظرم کارای تو سخت‌گیری زیاده، ما دنبال نون حلالیم، تو هم که کارتو می‌کنی، پس دیگه چرا اینقده سخت می‌گیری و سر هیچ کاری دووم نمیاری؟! زندگی شهید برونسی را خوانده بودم. فرمانده‌ی که مدام کار عوض می‌کرد و از سپاه سر سوزنی هم قبول نمی‌کرد. یک مرد با زن و کلی بچه که زندگی سختی داشتند. دلم سختی‌های زندگی شهید را نمی‌خواست. می‌خواستم زندگی کنم، بی‌دغدغه.

می‌نشیند مقابلم و کتاب را از دست کم می‌گیرد. پس اینا واسه کی نوشته می‌شه مرضیه؟ یعنی تو از زندگی شهید، فقط کار عوض کردنشو باید یاد می‌گرفتی؟! می‌خندد. زمان جنگ نشده، وگرنه خودت می‌دیدی که همه جوره شهید برونسی می‌شدم.

کتاب «روایت بی‌قراری» در 376 صفحه با قطع رقعی و به بهای 41 هزار تومان چاپ شده است.

علاقه­‌مندان می­‌توانند این کتاب را از کتابفروشی­‌های معتبر در سطح کشور یا دفتر مرکزی نشر «ستاره‌ها» در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی، خیابان بهاران، کوچه بنفشه 6، پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها