اقامه عزای امام حسین (ع) در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج

همزمان با شروع ماه محرم، مراسم عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش هر شب در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ - 24August 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، همزمان با شروع ماه محرم، مراسم عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش هر شب در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج واقع در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان برگزار می‌شود.

اقامه عزای امام حسین (ع) در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج

محبت به اهل بیت(ع) محور مشترک بین شیعه و سنی است

حجت الاسلام «سیدمحمد سادات» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در این مراسم اظهار داشت؛ هر ساله در چنین مواقعی جلساتی برای هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم های محرم و صفر در استان کردستان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان افزود: حفظ شئونات محرم و جایگاه این ماه بزرگ با خون و گوشت هر ایرانی عجین شده که این نشان دهنده محبت ملت ایران به اسلام و اهل بیت(ع) است.

اقامه عزای امام حسین (ع) در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج

وی با بیان اینکه امروز مکتب امام حسین(ع) مرزهای تاریخی و جغرافیایی را درنوردیده است، ادامه داد: با وجود تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن نام و یاد اهل بیت(ع)، شاهدیم که روز به روز بر عظمت این خاندان افزوده می شود که این برکات الهی است.

سادات خاطرنشان کرد: در کردستان محبت به اهل بیت(ع) یک محور و باور مشترک بین شیعه و سنی است.

اقامه عزای امام حسین (ع) در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج

وی عنوان کرد: استان کردستان در اربعین سال گذشته بیش از ۲۰ موکب داشت که این تعداد رتبه خوبی در کشور محسوب می‌شود.

سادات متذکر شد: همچنین سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان نذورات در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده و ۱۴۰ درصد تعهد ابلاغی از تهران تأمین و موکب‌های کردستان نمونه و در سطح کشور حرف برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار