وزیر اطلاعات:

فرهنگ شهادت‌طلبی تهدیدات را بی اثر می‌کند

سیدمحمود علوی با بیان اینکه وقتی ملتی از مرگ هراسی نداشته باشد، تهدید دشمنان هیچ اثری نخواهد داشت، گفت: جامعه ما چون همواره با دشمنان انسان، که وحشی و درنده هستند، مواجه است به فرهنگ شهادت‌طلبی نیاز دارد تا بتواند پوزه دشمن را به خاک بمالد.
کد خبر: ۴۱۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ - 22August 2020

علویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند که صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ شهادت همواره در مردم کشورمان وجود داشته است؛ زمانی این شهادت‌طلبی در عرصه دفاع مقدس تبلور می‌یافت و امروز در عرصه دیگری که آزمون مقابله با کرونا است، شهادت‌طلبی را پزشکان و کادر درمانی کشورمان به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره‌ها اثرگذار است، افزود: جامعه ما چون همواره با دشمنان انسان، که وحشی و درنده هستند، مواجه است به فرهنگ شهادت‌طلبی نیاز دارد تا بتواند پوزه دشمن را به خاک بمالد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در پایان جنگ، خیلی‌ها احساس می‌کردند که دیگر شهید و شهادت وجود نخواهد داشت و جریان خون شهادت در جامعه کند و قطع خواهد شد، اما با اجابت دعای امام (ره) مبنی بر بسته نشدن درب شهادت، جبهه دفاع از حرم اهل بیت (ع) باز شد.

حجت‌الاسلام  علوی گفت: اگر ملت ما مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیوی ایستاده، رمز و راز آن تسلیم نشدن در برابر ظلم و ستم است؛ لذا وقتی مقاومت به‌وجود بیاید، عزت می‌آید؛ بنا بر این عزت از مسیر مقاومت و مقاومت از روح شهادت‌طلبی به‌وجود می‌آید؛ به عبارت دیگر، وقتی ملتی از مرگ هراسی نداشته باشد، تهدید دشمنان هیچ اثری نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: انقلاب ما تداوم راه اباعبدالله الحسین (ع) است؛ لذا تا رسیدن پرچم اسلام به دست صاحب اصلی‌اش، باید فرهنگ شهادت در جامعه حاکم باشد و داشتن این فرهنگ هم شامل همه حتی مسئولان می‌شود؛ زیرا اگر روح شهادت در هر مسئولی وجود داشته باشد، پایش نمی‌لغزد و با زرق و برق‌های دنیوی آلوده نمی‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: روح شهادت، فرهنگ مقاومت را می‌سازد و فرهنگ مقاومت، ملتی را برابر دشمنان مقاوم می‌کند. در دوران رهبریِ مقام معظم رهبری با دشمنی‌های بسیاری مواجه هستیم که در این رابطه اگر کوچکترین کرنشی در برابر استکبار می‌شد از انقلاب اسلامی و عزت ما چیزی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام  علوی اضافه کرد: این مقاومت را از فرهنگ و خون شهدا داریم که البته این هم از شهدای کربلا به ما رسیده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها