معماریان به دفاع پرس خبر داد:

پایان ساخت مجسمه 4/5 متری شهید مهدی باکری

این هنرمند مجسمه ساز حوزه هنری گفت: کار ساخت مجسمه شهید باکری به پایان رسیده و به زودی در اتوبان شهید باکری تقاطع اتوبان شهید همت نصب خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 15February 2015

پایان ساخت مجسمه 4/5 متری شهید مهدی باکری

"قدرت الله معماریان" هنرمند مجسمه ساز حوزه هنری و منتخب مجسمه عروج رزمنده در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس از پایان کار ساخت مجسمه 4/5 متری شهید "مهدی باکری" خبر داد و گفت: پس از یک سال کار ساخت مجسمه شهید باکری به پایان رسید، این مجسمه که به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران کار شده به زودی در اتوبان شهید باکری تقاطع اتوبان شهید همت نصب خواهد شد.

وی که بیشتر کارهایش را در رابطه با جنگ و انقلاب انجام داده است، میگوید: مجسمه در فضای شهر بیشترین تاثیر را بر مردم دارد، تاثیرات مجسمه به دلیل ویژگیهایی است که از نظر مفهومی در خود دارد.

معماریان با ذکر این مطلب که من به همراه تعدادی از دانشجویان مجسمه سازی سال 68 رشته مجسمه سازی بعد از انقلاب را راه انداختیم، گفت: هر هنری نسبت به انقلاب و شهدا مدیون است. ما تلاش کردهایم این دین را ادا کنیم. با ورود به حوزه هنری فعالیتهای مجسمه سازی را آغاز کردیم. تا اینکه سال 72 مجدد این رشته راه افتاد و در دانشگاهها فعالیت کردیم.

منتخب مجسمه عروج رزمنده گفت: من به عنوان یک مسلمان در دوران انقلاب و دفاع مقدس باید به وظیفهام عمل میکردم که خداوند توفیق داد و این کار را انجام دادم.

معماریان درباره پیشینه مجسمه سازی نیز گفت: در طول تاریخ هر بنایی که ساخته میشد مجسمهای در کنار آن نصب بود به طوری که مجسمه بیشتر از نقاشی رونق داشت. بر همین اساس خیلی از مستندات تاریخی برگرفته از همین مجسمههاست.

وی تعداد مجسمههای شهری را متناسب با فضای تهران نمیداند و میگوید: مجسمههای موجود در معابر شهری محدود است. در شهر تهران باید مجسمههای بیشتر در معابر و پارکها وجود داشته باشد.

این هنرمند مجسمه سازی تصریح کرد: به طور مثال هر مرکز فروشی میتواند به جای تابلو مجسمی داشته باشد که معرف آن مجموعه و کمک به ارتقای سواد بصری باشد.

معماریان درباره ویژگی های یک مجسمه شهری نیز گفت: مجسمه و یا اثر هنری که در فضای شهری نصب میشود نباید صرفا هنری باشد بلکه باید از نظر مفهومی و زیبایی و پارامترهای فرهنگی و قومی نیز تاثیرگذار باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار