ضربه متقابل ملت در 36 سال حضور/88

خرازی: توافق خوب باید اهداف و منافع‌ دو کشور را تامین کند/مذاکرات باید در یک مرحله پیگیری شود

رئیس شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه یک توافق خوب، ‌توافقی است که منافع طرفین در آن گنجانده شود گفت: یک توافق خوب باید اهداف و منافع‌ دو کشور را تامین کند.
کد خبر: ۴۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 11February 2015

خرازی: توافق خوب باید اهداف و منافع‌ دو کشور را تامین کند/مذاکرات باید در یک مرحله پیگیری شود

به گزارش خبرنگار  دفاع پرس از راهپیمایی 22 بهمن، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی موقت حزب ندای ایرانیان در حاشیه مراسم یوم الله 22 بهمن با بیان اینکه یک توافق خوب، توافقی است که منافع طرفین در آن گنجانده شود افزود: یک توافق خوب باید اهداف و منافع دو کشور را تامین کند.

خرازی در ادامه با طرح سوالی مبنی براینکه آیا در مذاکرات در واکنشهای طرفین امکان این امر وجود دارد که طرفین به یک توافق مشترک برسند یا نه بیان داشت: پاسخ این سوال راحت است، بله.

وی متذکر شد: ما اهداف و منافع مشترکی داریم چرا که ایران دارای یک موقعیت منطقهای و قدرت ژیوپلتیکی است، دو طرف منافعی دارند که در چهارچوب منافع مشترکشان میتواند یک توافق خوب را عملیاتی کنند.
 
این فعال سیاسی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در انجام مذاکرات یک مرحلهای تاکید کرد: اینکه توافقمان در مذاکرات بخواهد در چند مرحله و فرسایشی پیگیری شود مخالف تصمیم ملی و مخالف منافع ملی ملت ایران خواهد بود لذا مذاکرات قطعا باید در یک مرحله پیگیری شود.

وی در ادامه در مورد نقش حمایتهای مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هستهای بیان داشت: قطعا این حمایت نشان دهنده این است که تیم مذاکره کننده در ایران تیم یک دولت نبوده و تیم حاکمیت است چرا که این امر حتی در تقویت قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده تاثیرگذار خواهد بود.
 
خرازی در ادامه گفت: ما با کسی تعارفی نداریم و مذاکره کنندمان در حال حاضر در جبهه جنگ هستند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در حال حاضر مشغول مذاکره با طرف غربی هستند بیش از پیش فشاری مضاعف را به لحاظ ذهنی احساس میکنند که این حمایت از سوی مقام معظم رهبری بیتاثیر نخواهد بود؛ و هم به طرف مقابل پیام خواهد داد که کشور در موضوع مذاکرات هستهای یک موضع داشته و ما همه یکی هستیم و دو نفر نیستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها