معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تولید فیلم مستند «عروسی خوبان» در مازندران

«روح الله ایرانمهر» از تولید فیلم مستند «عروسی خوبان» در مازندران خبر داد و گفت: این مستند با محوریت عکسی به همین نام و با موضوع شهید «ابن‌یامین رمضان‌نژاد» در شهر فریدونکنار تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ - 21July 2020

تولید فیلم مستند «عروسی خوبان» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح الله ایرانمهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از تولید فیلم مستند «عروسی خوبان» در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این مستند با محوریت عکسی به همین نام و با موضوع شهید «ابن‌یامین رمضان‌نژاد» در شهر فریدونکنار تولید می‌شود.

ایرانمهر ادامه داد: مستند «عروسی خوبان» توسط اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری سپاه ناحیه فریدونکنار و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تولید خواهد شد.

دانش‌آموز شهید «ابن‌یامین رمضان‌نژاد» در 15 مرداد 1349 در فریدونکنار به دنیا آمد و در تاریخ 28 فروردین 1367 در سن 18 سالگی در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

روایت «زلیخا علی‌پور کاسگری» مادر این شهید از تصویری که به «عروسی خوبان» معروف شد: «همیشه آرزویم این بود که پسرم را داماد ببینم. وقتی جنازه ابن‌یامین را آوردند، گفتم سفره عقد بچینند.

آن روز احساس کردم که حوریان بهشتی در اتاق عقد حضور دارند و برای پسرم که با یکی از آنها وصلت کرده از خوشحالی دف می‌زنند.

زمانی که داشتم به دست و پای ابن‌یامین حنا می‌بستم انگار کسی به من گفت: حوریان، حنا را از دست و پای داماد می‌ربایند.»

مادر بزرگوار این شهید در سال 94 بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار